Probleem DW745 oa vastzetten geleider en missende en versleten onderdelen

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Hallo ik heb 3 problemen met mijn dw745.
Ik kan namelijk de geleiderail niet meer vastzetten. Als ik de hendel naar de gesloten positie beweeg klikt het binnenwerk tegen het bovenblad aan en gaat niet "op slot". Als ik de hendel fixeer zit de geleider wel vast, maar het fixeren gaat dus niet zoals het zou moeten. Hoe krijg ik dit weer goed?locking mechanisme fenche dw745 foto (1) met aanduiding.jpg

Punt 2 klikt omhoog tegen punt 1 aan. zie foto.

Een ander probleem is dat ik het spouwmes niet kan plaatsen er mist volgens mij een onderdeel. zie foto's:
spouwmes blok foto (1).jpgspouwmes blok foto (2).jpg

Klopt het dat dit onderdeel nummers : 43,44,45,46,47,50,7 en 120 zijn? tekening 2 dw 745 type 1.png

Tevens zijn 2 tandwielen niet helemaal meer je van het dus deze wilde ik ook gelijk vervangen.
tandwielen dw745 foto (2).jpg

De ene is volgens mij nummer 56 maar de andere kan ik zo niet terugvinden op de tekening? Is dit dezelfde?
Tekeningen komen van: https://www.kruis.nl/onderdelen/dewalt/dw745-type-1

Het is een hele waslijst geworden hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Met vriendelijke groet,
Johannes
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
841
208
De ene is volgens mij nummer 56 maar de andere kan ik zo niet terugvinden op de tekening? Is dit dezelfde?

nr 56 voor zaaghoogteverstelling komt twee keer voor op allebei de tekeningen staat deze genoemd.
En de nummers die je noemt voor het spouwblad kloppen inderdaad
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.289
620
Moordrecht
Tandwielen zien er idd prima uit, je moet ze wel af en toe ff smeren of iig schoonmaken, daarnaast zijn de glijstangen ook onderhevig aan vervuiling, die af en toe ff poetsen en met drylube insmeren helpt ook.. Het is overigens idd 2x 56, de 1 zit aan het draaiwiel vast, de ander aan de zaagblad cassette, om het zomaar even te zeggen. Ik heb ook een type 1, ik zal vanavond even wat foto's maken, als ik het niet vergeet.
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Bedankt voor de informatie. Ik zal de onderdelen z.s.m. bestellen. De tandwielen zijn wat stomp/afgevlakt en pakken daarom soms niet goed in mekaar volgens mij vooral bij het laatste stukje naar beneden draaien. Vuil kan het niet wezen ik heb de hele zaag schoongemaakt en de tandwielen en dergelijke ingespoten met WD40 droogsmeerspray met pfte.

Blijf het locking mechanisme van de geleider nog over, deze werkt nog steeds niet naar behoren ik heb dit momenteel provisorisch opgelost met een stuk fietsband maar dat moet eigenlijk een tijdelijke i.p.v. een definitieve oplossing zijn. Het enige wat ik op internet tegenkom is dat iemand een stuk van punt 2 op de foto heeft af geflext, maar dat lijkt mij onnodig het onderdeel zit er niet voor niets in die vorm.
 
  • Leuk
Waarderingen: J@ko

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
841
208
Op de tekening staat bij nummer 20 afsteller, dit is het deel meteen naast de veer. Hiermee kun je de lengte van de stang aanpassen.
Probeer deze eens te verdraaien, volgens mij is de stang nu te lang.
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Dat heb ik al uit geprobeerd. Maar welke kant ik het ook opdraai de uitkomst is steeds hetzelfde: een geleider die niet wil fixeren.
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
Die was ik ook al tegengekomen. Maar het zal toch niet nodig zijn een stuk van een onderdeel af te flexen? Het systeem zal ook met dat stuk moeten kunnen werken anders zouden alle dw745's er last van moeten hebben.
 

elzenmaa

Post veel
23 nov 2014
841
208
Ben het met je eens, zou niet nodig moeten zijn. Maar met dit systeem van vastzetten moet je net door een dood punt heen om te vergrendelen, na verloop van tijd met wat speling en sommige onderdelen net een beetje krom kan Ik me wel voorstellen dat het net niet meer ‘past’
 

Johannes77

Actieve deelnemer
16 sep 2016
141
23
Drachten
nee niet echt. wel iets want het moet kunnen bewegen maar niet in die mate dat het de oorzaak zou kunnen zijn volgens mij
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.