prijsopgave gevraagd.

keesfrees

Actieve deelnemer
1 mei 2021
213
49
Grönnen
Er ligt hier ook nog zulks dergelijks spul, in mijn jeugd de enige boor waar ik beschikking over had, nu een erfstuk.
Dit ziet er wel mooi en compleet uit, maar is de boorkop-houder ook nog goed ?
Voor dagelijks gebruik niet ideaal maar dit zal nog werken langgg nadat de hedendaagse machines het niet meer doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roestige Spijker

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Er ligt hier ook nog zulks dergelijks spul, in mijn jeugd de enige boor waar ik beschikking over had, nu een erfstuk.
Dit ziet er wel mooi en compleet uit, maar is de boorkop-houder ook nog goed ?
Voor dagelijks gebruik niet ideaal maar dit zal nog werken langgg nadat de hedendaagse machines het niet meer doen.
Ja de kop is prima... er zal zelfs nog een beetje olie aan de draad. ratel werkt ook nog perfect... een beetje de vliegroest wegpoetsen en hij is weer zo goed als nieuw.
Boren zijn denk ik niet compleet maar die wat erbij zitten zijn ook nog in goede conditie... alleen een beetje naslijpen/honen.
Ben 'm vandaag gaan halen en de dochter van de overleden man was superblij dat het gereedschap met in goede handen terecht is gekomen.

Ja Kees klopt, als overal de stroom is uitgevallen, kan ik nog boren :LOL:
 

Sebasel

Actieve deelnemer
5 jan 2013
66
38
42
Voerendaal
Ik vind het heerlijk om mee te boren.
als je marktplaats in de gaten houdt, vind je nog een heleboel.
vooral die linker boren als een tierelier als je eenmaal leert ze te slijpen. Paul Sellers heeft daar een filmpje van (vind de url niet zo gauw). Hij zegt in dat filmpje dat deze de komende 100 jaar nog massaal te vinden zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Roestige Spijker

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.