Hola,
Wij hebben een bedombouw van een hardhoutsoort (gemaakt in Indonesië). Pas verhuisd, maar het hoofdbord gaat niet door het trapgat, ook niet door de ramen van de eerste verdieping. Na tig keer opmeten ben ik ervan overtuigd dat zonder de poten de boel wel door het trapgat past.
Nu komt het, de poten eraf is niet zo moeilijk., maar er weer terug aan wordt de uitdaging. probleem is een beetje het gebrek aan vlees als ik ze er bijvoorbeeld weer aan wil schroeven met een grote constructieschroef. Er zit slechts een cm of 3 hout, een soort plateu waar ook de lattenbodem op ligt

Wij hebben een bedombouw van een hardhoutsoort (gemaakt in Indonesië). Pas verhuisd, maar het hoofdbord gaat niet door het trapgat, ook niet door de ramen van de eerste verdieping. Na tig keer opmeten ben ik ervan overtuigd dat zonder de poten de boel wel door het trapgat past.
Nu komt het, de poten eraf is niet zo moeilijk., maar er weer terug aan wordt de uitdaging. probleem is een beetje het gebrek aan vlees als ik ze er bijvoorbeeld weer aan wil schroeven met een grote constructieschroef. Er zit slechts een cm of 3 hout, een soort plateu waar ook de lattenbodem op ligt
- Eraf zagen en met een shitload aan dikke schroeven en wat lijm er terug op (idee van mijn vrouw)
- Idem, maar eerst van onderaf voorboren en er een lange 8 mm contructieschroef doorheen jassen, die grijpt in die 3 cm hout. Dat kan misschien wat meer, afhankelijk van waar ik de poot eraf zaag
- De latten bodem staat op 2 poten op de grond, waar ik nog wat verlengers van heb (ik hou van mijn bewaarzucht), ik zou dus ook de plateau's wat kunnen opdikken en dan met een constructieschroef of lange bout (die laatste verberg ik dan onder de opdikking)
- anderszins..