porievuller

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
32
2
Capelle a.d. IJssel
Ik maak een ukele en zoek een transparante porienvuller om mahonie mee te vullen.
Mahonie kleur heb ik gevonden , maar is wat lastig ivm met esdoorn delen die niet gevuld hoeven te worden, dus zoek ik transparant.
In ken het spul uit de modelbouw, maar dat beneemt je letterlijk de adem.
ZAP epoxies ben ik ook geen fan van.
Schellak en puimsteen vult niet genoeg.
Het liefst zou ik een traditioneel product gebruiken.

Zijn er instrumentbouwers die misschien een tip hebben?

Groet, Harry
 
Laatst bewerkt:

superfly

Actieve deelnemer
11 mei 2008
72
4
Bussum
Ik gebruik zelf de z poxy finishing resin als het transparant moet zijn. Maar hier is een alternatief. ( geen ervaring mee)
Traditioneel werd er ook wel ei wit gebruikt, als je googled op “pore filling egg white“ vind je wel e.e.a.
 
Laatst bewerkt:

gpf

Actieve deelnemer
11 aug 2010
548
155
Zutphen
Mahonie poriën kan je ( traditioneel) op vullen met het gruis/stof van rode dakpannen samen met schellak. (Politoeren). Door twee dakpannen tegen elkaar te wrijven. Of esdoorn dan gaat verkleuren weet ik niet.
 

Winner950

Actieve deelnemer
21 jan 2015
32
2
Capelle a.d. IJssel
Ik heb intussen een hoop gelezen over politoeren en welke vulmiddelen daarbij gebruikt worden.
Eiwit, puimsteen,kalk, terracotta, shellac en alcohol, heb ik voorbij zien komen.

Ik ga toch maar voor Aeronaut poren fuller, de lucht is niet te harden, maar ik ken het spul.
@superfly, dat is hetzelfde spul als uit gitaarbouwwinkel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Frencken Cellocol, wordt door parketleggers gebruikt. Op cellulosebasis droogt snel en makkelijk af te werken. Geen plastic looks. .
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.