Poortje binnen

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
330
5
Oost-Vlaanderen, België
Ik moet een deurtje of poortje installeren in een muurtje van 129cm hoog en een opening van 90cm breed.

De deur moet zonder deurkruk/deurklink kunnen opengaan in 1 (en slechts 1) richting en bij voorkeur ook vanzelf sluiten met behulp van een pomp of iets dergelijks.

Hebben jullie ideeën hoe ik zoiets mooi en eenvoudig kan oplossen?

1730634728271.jpeg

stvno

Actieve deelnemer
27 dec 2021
66
79
Den Haag
Simpelst lijkt me een deursluiter aan de kant waar die heen open gaat. Eg Opbouw deursluiter Wit - Toolstation
Als je zorgt voor een sponning waar de deur invalt kan je gewoon tegen de deur aan lopen, gaat hij open en sluit automatisch achter je. Van de andere kant moet je natuurlijk aan de deur trekken.

• Leuk
Waarderingen: Bram

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
330
5
Oost-Vlaanderen, België
Hoe voorkom je dat de deur te hard dichtgeklapt wordt door de scharnieren of de veer?

Wat gebruik ik als deurblad? Een RF30 deurblad kan ik mogelijk op de juiste hoogte afkorten en afwerken met een massief houten latje aan de onderkant? Of kan dat even goed met een tubespaan deurblad of iets anders?

• Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
281
147
‘s-Hertogenbosch
Hoe voorkom je dat de deur te hard dichtgeklapt wordt door de scharnieren of de veer?

Wat gebruik ik als deurblad? Een RF30 deurblad kan ik mogelijk op de juiste hoogte afkorten en afwerken met een massief houten latje aan de onderkant? Of kan dat even goed met een tubespaan deurblad of iets anders?
Tube spaan aan de onderkant afkorten….

• Leuk

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.109
3.032
Je kan aan de sluitkant een inboor deurdemper in de sponning zetten. Je kan een willekeurige vlakke deur op maat afzagen en de opening met een latje opvullen als de deur niet massief hout of multiplex is.

• Leuk

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.