Platte aandrijfriem voor Kity 635

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
204
73
Noordwolde (Fr)
Beste collega's,
Ik heb net een Kity 635 gekocht maar daarvoor wil ik een iets langere aandrijfriem monteren. Nu loopt de riem ergens tegenaan, als ik een 5 cm langere heb kan ik de VVD een beetje verschuiven ten opzichte van de motor en is dat probleem opgelost. Met het formaat motor dat erbij zit is dat de makkelijkste manier. Heeft iemand daarvoor een adresje? Voor de aandrijfriem heb ik nodig circa 105 cm lang en 1.5 cm breed, voor de riem die de rollen aandrijft (zet ik er dan ook maar meteen nieuw op) 35 cm lang en 0.5 (!) cm breed.

Hartelijke groet, Jan
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.755
979
Omgeving Eindhoven
Ik weet niet wat voor type riem je precies bedoelt (wel/geen tanden of juist V-vorm, en bij wel tanden welke tandsteek), maar ik heb laatst contact gehad met dit bedrijf ivm een tandriem en bijbehorende pulley die ik nodig had. Helaas bleek het type/formaat pulley wat ik nodig had niet te bestaan en kon/moest ik dus wel de eerder op Ali bestelde onderdelen (eigenlijk te klein) gebruiken, maar mogelijk kunnen zij jou wel helpen.

Voor V-snaren ben ik eerder door dit bedrijf goed geholpen aan de juiste snaar. Maar mogelijk kan een lokale uitgebreide automaterialenzaak je er ook aan helpen.

Maar staat er op je huidige riem een code? Daarmee is in ieder geval het exacte riemtype te achterhalen, en dan dus gewoon een iets andere maat zoeken. Als je de code hier wegzet, denken wij wel mee.
 

JanPr

Actieve deelnemer
9 mrt 2020
204
73
Noordwolde (Fr)
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb het probleem inmiddels opgelost door de motor 3/4 cm hoger te plaatsen (klein stukje uithakken om de motorsteun ergens in te krijgen. Nu loopt hij mooi vrij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.