Plastic afzuigzakken kopen

Lorrievogel

Nieuw lid
24 mrt 2020
11
1
ik heb nieuwe zakken nodig voor mijn Jet 1100 afzuigmachine aan 1400 cfm. Nu kost zo'n zak nog wel wat. Heb ook geen zin om die elke keer te recycleren behalve als er vooral schaafsel inzit.


Wie heeft ervaring met puinzakken voor zulke hobby afzuigers? Volstaan ze of moet je alleen voor een afzuigzak gaan?
 
Laatst bewerkt:

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Daar bestel ik al mijn spaanzakken
Ik gebruik de vlakke zakken 55cm en 65cm voor mn kleine en grote spaanafzuiging.
Gaat helaas wel per doos.
Puinzakken zou ik niet nemen en een afzuigzak is duurder maar ik zie daar de meer waarde niet van in.
Gebruikte mn officiele zakken meer maals maar werd op een gegeven moment gek van het overscheppen en de stof bende.

Groetnis, Roeland
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik heb van alles geprobeerd, maar ben uiteindelijk uitgekomen om maar gewoon de zakken te kopen die er voor gemaakt zijn. Ik gebruik ze vaker dan 1 keer. Als ik vermoed of zie dat er een beetje stuk is dan doe ik ze dubbel (zak in zak).
En als het dan echt op is dan gaan ze in de plastic hero zak.
Dit bevalt mij het beste.

Overigens de volle zakken breng ik bij een boer in de buurt en dan neem ik de lege zakken van de vorige keer weer mee.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Als het over zakken van 800 x 1200 x 0,1 gaat, moet je zoeken op asbestzakken. De goedkoopste die ik nu zo snel even kon vinden zijn bij SABE verpakkingen. Wel met opschrift. 0,59 euro
 

Lorrievogel

Nieuw lid
24 mrt 2020
11
1
hoi, toch voor Vendrig gegaan. De dikte van het plastic vond ik uiteindelijk belangrijk omdat ik ook wel eens grovere stukken opzuig. Met de hoeveelheid kom ik de komende 15 jaar toe maar dat maakt niet aangezien het LDPE is.

En ik heb nu nog een ander probleem opgelost: volle zakken vallen niet weg te slepen als de zak al vol geraakt omdat je geen mdf bij "echt" hout wilt, of isolatiemateriaal, of ...
Voor aankoop testje gedaan op LDPE: aangezien het een thermoplast is, kan je door hitte zelf lassen. Inmiddels heb ik een 10 tal zakken in twee gesneden en het bovenste deel met het strijkijzer een luchtdichte naad gegeven. De naden hebben nog niet gelost en toch al even mee gewerkt.
Hardhout dat makkelijk composteert, eikschaafsels, tropisch hout, mdf/spaanplaat, isolatieplaat ... ik kan ze nu scheiden door die kleinere zakken zonder hartzeer van die grote verspilde ruimte in een zak (en kostprijs).

Mdf e.d. weg in de vuilzak, rest hergebruik in de tuin of compost. En vuil stof, nee, zak dicht en weg!

Prijzen in € (excl. btw) per verpakkingseenheid
Artikelnr.BreedteLengteDikteKleurGeschikt voorPrijs perPer
1
Per
2
Per
5+
Bestellen
Combineer en profiteer van extra korting
19110480 cm145 cm140 mytransparantafzuigers met diameter 50 cm50 stuks
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Die zakken kosten 2 euro per stuk als je er 50 koopt. Koop je ze per 10 kosten ze meer dan 3 euro. Als je 2 zakken per jaar gebruikt maakt dat weinig uit, maar gaan er wel wat meer zakken door heen, zou ik dat geld liever aan andere dingen uit geven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.