Ik heb een horizontale plan onder een schuin dak.
Aan de muur is de hoek van de plank 90 graden
Aan de kant van het schuine plafond (rechts als je er met je neus naar toe staat) moet deze schuin afgezaagd worden om gelijk te lopen met het dak.
Ik heb met een digitale hoek meter de hoe van het dak gemeten. 36 graden.
In mijn beleving moet er hoek van de plank dan 54 graden worden
Ik heb een TS55 als invalzaag, maar die gaat maar tot 47 grade dus moet de tegengestelde hoek gebruiken. Hier gaat het mis.
Hoe zaag ik met mijn TS 55 een hoek van 54 aan de bovenkant van mijn plank?
Ik heb nu de onderkant plank boven, zaag op 36, en dan zaag richting zodat lange zijde onder is.
Alleen dan sluit de plank horizontaal niet goed aan, verticaal zou het wel gaan.
Het lijkt alsof ik 2x hoek van 36 zaag, weet dat dat niet kan maar kom er niet uit
Aan de muur is de hoek van de plank 90 graden
Aan de kant van het schuine plafond (rechts als je er met je neus naar toe staat) moet deze schuin afgezaagd worden om gelijk te lopen met het dak.
Ik heb met een digitale hoek meter de hoe van het dak gemeten. 36 graden.
In mijn beleving moet er hoek van de plank dan 54 graden worden
Ik heb een TS55 als invalzaag, maar die gaat maar tot 47 grade dus moet de tegengestelde hoek gebruiken. Hier gaat het mis.
Hoe zaag ik met mijn TS 55 een hoek van 54 aan de bovenkant van mijn plank?
Ik heb nu de onderkant plank boven, zaag op 36, en dan zaag richting zodat lange zijde onder is.
Alleen dan sluit de plank horizontaal niet goed aan, verticaal zou het wel gaan.
Het lijkt alsof ik 2x hoek van 36 zaag, weet dat dat niet kan maar kom er niet uit