Plaatmateriaal leuven

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Ik heb een vraag voor de ervaringsdeskundigen: Weet er iemand een verkoper die tegen een redelijke prijs MDF, multiplex en/of OSB kan leveren in leuven? Momenteel heb ik geen auto beschikbaar die het kan vervoeren, dus ik zoek bij voorkeur naar een partij die het op locatie kan leveren tegen niet al te duur. Eventuele online verkopers zijn dus ook prima.

Met vriendelijke groet
 

jorisvh

Post veel
Voor standaard plaatmateriaal ging ik altijd bij Wuyts, Diestsesteenweg, ondertussen overgenomen door Martens. Leveren waarschijnlijk franco vanaf 500€ of zo.

Met Merckx aan de Vaartkom heb ik geen goeie ervaring, maar die is ondertussen sowieso verdwenen, denk ik.

Als het eerder voor droogbouw dan voor meubelmakerij is, dan zal een handel in algemene bouwmaterialen ook hebben wat je nodig hebt en misschien voordeliger. Bvb. Jans & Zonen (Wijgmaal, deel van SFIC) of Celis (Lubbeek deel van bouwpunt). 10 verschillende diktes en 20 verschillende houtsoorten multiplex moet je daar niet gaan zoeken.
 
Laatst bewerkt:

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Zoals jorisvh zegt, als het om standaardplaten gaat kan je de professionele bouwzaken in de buurt zoals Celis om een offerte vragen. Met Martens hout heb ik persoonlijk een slechte ervaring gehad.
Vandermolen hout (Hoegaarden) was destijds de goedkoopste voor mijn zoldervloer in OSB te leggen, maar ik weet niet of ze tot in Leuven leveren

Wat ik een aantal jaren gelden deed, was bij Gamma in buurt 1 grote plaat kopen van 244x120, daar kon ik dan gratis de Gamma bestelwagen krijgen voor 2u, daarmee reed ik dan langs de houthandel voor de rest te kopen en vervoeren. Geen idee of dat nu nog het geval is, heb een aanhangwagen ondertussen.

 

Beickybeer

Actieve deelnemer
17 dec 2016
292
104
Mechelen
Wat ik een aantal jaren gelden deed, was bij Gamma in buurt 1 grote plaat kopen van 244x120, daar kon ik dan gratis de Gamma bestelwagen krijgen voor 2u, daarmee reed ik dan langs de houthandel voor de rest te kopen en vervoeren. Geen idee of dat nu nog het geval is, heb een aanhangwagen ondertussen.

Hahaha, die vind ik wel heel goed gevonden! :p
 

Infinity

Actieve deelnemer
26 sep 2019
224
28
Twente
Dat vind ik persoonlijk misbruik maken van andermans service en keur ik zwaar af.
Leenden op m'n werk ook een aanhanger uit, namen ze wat materiaal mee. En uren later pas de aanhanger terug met stukken puin etc er nog in, en de verlichting ook nog vaak kapot.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.114
1.939
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dat vind ik persoonlijk misbruik maken van andermans service en keur ik zwaar af.
Leenden op m'n werk ook een aanhanger uit, namen ze wat materiaal mee. En uren later pas de aanhanger terug met stukken puin etc er nog in, en de verlichting ook nog vaak kapot.
in die bemerking kan ik inkomen

volgens mij zit er ook een verzekeringsaspect aan
krijg je van een verkoper een vervoermiddel ter beschikking om bij hem gekochte waren naar de plaats van bestemming te vervoeren, dan mag die er van uit gaan dat je de kortste/makkelijkste/snel weg daarnaartoe neemt
stel dat je een ommetje maakt om elders andere waren op te halen, hoe ga je dat bij een ongeval verklaren ?

met het uitlenen van gereedschap ben ik ook altijd voorzichtig
ik koop enkel gereedschap van goede kwaliteit
om die reden krijg ik regelmatig de vraag of ze het mijne niet 'eventjes' mogen gebruiken, want 'je hebt schoon gerief'
dan toets ik voorzichtig het doel van het gebruik + de vaardigheden van 'de gebruiker' af
helaas is het mij ook al een paar keer overkomen dat 'de gebruiker' het verder 'uitleent' aan een 'andere gebruiker' die bij de eerste 'toevallig' langs kwam
ik mag er bij schrijven dat het een moeilijk gesprek wordt wanneer aan een machine van een paar honderd euro's 'plots' brokken zijn
 

olivier_a

Actieve deelnemer
20 jun 2017
166
58
Brussel
Dat vind ik persoonlijk misbruik maken van andermans service en keur ik zwaar af.
Je hebt gelijk, maar ik zat toen krap bij kas. Inderdaad hou ook rekening met het verzekeringsaspect, het zou me ook niet verwonderen dat er een tracker in die busjes zit.

Langs de andere kant geven de Gamma medewerkers er geen ruk om volgens mij.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.