Plaatmateriaal kosten

AHK

Actieve deelnemer
17 aug 2017
608
61
Flakkee
voor een komend project wat platen multiplex nodig. Dus ik kijken via Google waar er mooie vlakke plaatjes van 18mm voor de beste prijs verkocht worden… ik ben me helemaal kapot geschrokken van de prijzen die gevraagd worden. Zelfs underlayment kost al €60-€70.

waar halen jullie op dit moment je plaatmateriaal? Ik kan uit de voeten met vlakke underlayment platen maar een iets hogere kwaliteit multiplex heeft de voorkeur.

gr ahk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.734
397
Ik viel ook achterover van sommige prijzen deze week... Gewoon en gefineerd berken MTX, prijzen van 200 tot 300+ euro per plaat :censored:
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Paar weken terug bij houthandelonline berkenmultiplex besteld, 18 mm dik. Was toen nog 125 euro, nu 175. Het beste ben je misschien nog af met de Praxis en een kortingsbon.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi en Wilco Flier

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
voor een komend project wat platen multiplex nodig. Dus ik kijken via Google waar er mooie vlakke plaatjes van 18mm voor de beste prijs verkocht worden… ik ben me helemaal kapot geschrokken van de prijzen die gevraagd worden. Zelfs underlayment kost al €60-€70.

waar halen jullie op dit moment je plaatmateriaal? Ik kan uit de voeten met vlakke underlayment platen maar een iets hogere kwaliteit multiplex heeft de voorkeur.

gr ahk
I
Paar weken terug bij houthandelonline berkenmultiplex besteld, 18 mm dik. Was toen nog 125 euro, nu 175. Het beste ben je misschien nog af met de Praxis en een kortingsbon.
Wanneer je opzoek bent naar iets van kwaliteit (vlakke, stabiele platen) dan zou ik alle bouwmarkten links laten liggen.
 

dirkvanbergen

Actieve deelnemer
26 jan 2021
209
99
18mm berken multiplex is bij de gamma nog geen 100,- (244x122) Waarom is het zo duur bij andere bedrijven?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik kan met mijn raabkarcher account voor 42 euro ex btw 18mm populieren multiplex krijgen. Underlayment zelfde prijs trouwens.

Moet wel zeggen dat een lokale bouwmarkt hier 25 euro voor een 4x6 vuren balkje van 270 lang durft te vragen. Waar ik bij Raab Karcher ze ook op kon pikken voor 7,50 incl. Btw per stuk. Heb wel het gevoel dat sommige bedrijven wel flink misbruik maken van de zogenaamde hoge houtprijzen :p .
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
de prijzen staan onder druk.
mogelijk gaan ze weer delen maar het kan ook zijn dat je over 4 maanden spijt hebt dat je niet gewoon hebt gekocht.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
18mm berken multiplex is bij de gamma nog geen 100,- (244x122) Waarom is het zo duur bij andere bedrijven?
Ik denk dat deze bouwmarkten jaarafspraken maken met vaste prijzen. Soort termijncontracten. Moeten ze extra bestellen dan betalen ze ook de hoofdprijs. En ja ik ben me ook doodgeschrokken van de prijzen.
 

Zerox

Actieve deelnemer
2 aug 2021
178
127
Echt
Alternatief is in bulk bestellen met meerdere mensen. Pak 18mm Berken multiplex B/BB kwaliteit kun je al voor 100,- per plaat krijgen. Maar daar komt een hoop geregel bij kijken met transport naar andere forumleden etc. etc. . Ben op dit moment ook op zoek naar Berken multiplex platen en al bij meerdere houthandels gekeken. tussen de 140 en 170 euro per plaat is geen uitzondering meer.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.098
1.935
Klein-Brabant, Vlaanderen
de wereldwijde houthandel vanuit een andere kant bekeken
kijk onder #6 (in de link hier onder - niet in dit draadje)
jaren geleden stelde mijn frans-eikenhoutboer reeds aan de kaak dat in frankrijk de klassieke eikenhoutopkopers de eik aan 250 euro/m³ opkochten, en nadien aan 350 euro aan aziaten doorverkochten
. . . waarna het eikenhout als afgewerkt produkt naar europa terugkeerde
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.