piramidedak

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Mijn fout over mijn vorig bericht. Ik dacht dat het over een klein dakje ging waarbij de hoeken onder een dubbelverstek komen... Ik denk niet zo groot om aan daken te denken :mrgreen:
 

Jan P

Actieve deelnemer
8 jul 2012
32
0
Twente
Het mooie van bovenstaande methoden is dat het formaat van het object niet van invloed is maar toepasbaar voor objecten van 1cm tot groter dan 10m.
 

aavanputten

Nieuw lid
20 sep 2012
4
0
Een beetje laat, maar nog hartelijk bedankt voor de fantastische excel-file. Dit ding werkt echt heel mooi precies. Super! Ik heb er veel aan gehad.
 

drever

Actieve deelnemer
2 apr 2016
35
1
img009.jpgdag eightball ,
over welke verstekken gaat het ?
als je de hoek wil kennen waaronder de dakvlakken elkaar snijden - de zg standhoek - dat is de hoek die je ziet in een vlak dat
loodrecht op een van de vier ribben staat .
in het standvlak vind je de juiste hoeken voor het verstek tussen twee dakvlakken .
de perspectief tekening toont het principe , de andere tekening levert de juiste hoek tussen de dakvlakken als je de maten van het
grondvlak en de hoogte nauwkeurig en op schaal tekent
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.