Voor de tweede verjaardag van mijn petekindje wou ik graag iets met doen met de rol Danish cord die al jaren in de werkplaats op een project ligt te wachten.
Het werd een stoeltje met wat invloeden uit het noorden, uit eikenhout van een boom die helaas gekapt moest worden in de tuin van de (groot)ouders.
Ik heb veel foto's gemaakt tijdens het bouwproces, dus hier volgen ze in chronologische volgorde:
Hout geselecteerd en ruw opgedeeld

Stoeltje uitgetekend en achterste poten op 1:1 afgedrukt

Poten uitgezaagd, gevormd

Helaas hapte het freesbit met opwaartse spiraal even tijdens dit proces

In eerste instantie geprobeerd het weg te werken

Maar dat ging het hem niet worden

Dan maar besloten om de poten lichtjes te verjongen, zorgde ook voor een visuele verbetering.
Vervolgens de DF500 erop losgelaten

En zo heb je dan plots al een stoeltje, wie spot de domino-flater?

De rugleuning vergde het meeste handwerk om ze te laten matchen met de holle en bolle zijde van de poten

Het werd een stoeltje met wat invloeden uit het noorden, uit eikenhout van een boom die helaas gekapt moest worden in de tuin van de (groot)ouders.
Ik heb veel foto's gemaakt tijdens het bouwproces, dus hier volgen ze in chronologische volgorde:
Hout geselecteerd en ruw opgedeeld

Stoeltje uitgetekend en achterste poten op 1:1 afgedrukt

Poten uitgezaagd, gevormd

Helaas hapte het freesbit met opwaartse spiraal even tijdens dit proces

In eerste instantie geprobeerd het weg te werken

Maar dat ging het hem niet worden

Dan maar besloten om de poten lichtjes te verjongen, zorgde ook voor een visuele verbetering.
Vervolgens de DF500 erop losgelaten

En zo heb je dan plots al een stoeltje, wie spot de domino-flater?

De rugleuning vergde het meeste handwerk om ze te laten matchen met de holle en bolle zijde van de poten