perslucht haspel

VLODT

Actieve deelnemer
11 jul 2011
194
21
Gendt
www.vlodt.nl
Voor mn werkplaats wil ik graag een nieuwe perslucht haspel aanschaffen. Ik had er eentje van de Lidl van vroeger, maar die leveren ze niet meer. Helaas want deze heeft een goede rubberen slang die goed tegen een stootje kan.

Nu kom ik er eentje tegen voor nog geen 30 euro (parkside). Met een slang die me niet stevig lijkt. Wanneer je even zoekt op google kom ik andere merken tegen van 200 euro of meer. Dat is me weer te gortig.

Met welke haspel hebben jullie goede ervaringen?

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.144
958
Enschede, Twente
Tijdje geleden op Koningsdag een gloednieuwe Metabo SA250 gescoord voor € 45. Goede deal, want goede kwaliteit. Bij de oosterburen kost-ie € 106. Er zit 8 meter slang op en het kan 15 bar aan.

Laatst bewerkt:

avos

Post veel
10 nov 2008
788
124
omg Haarlem
Ik heb nog niet zo lang geleden de Metabo SA312 aangeschaft. Werkt goed. Mooie flexibele slang, stevig behuizing, net ff wat meer lengte (12m) en toch compact. En goede kwaliteit aansluiting, daar gaat het bij de goedkopere vaak mis..

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.419
734
Moordrecht
Deze volg ik even. Ik had een dichte Haspel van Airpress, die sloeg na 2 jaar lek intern. Uit elkaar halen lukte niet helaas. Dus nu in de markt voor een ander

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
127
31
Tijnje
Ik heb er een van Stahlwerk, met een goede gewapende slang, en ook een van Parkside. Vergelijkbaar met je eigen ervaring, veel te licht, net speelgoed. Maar Lidl verkoopt ook een prima gewapende slang op haspel.

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
127
31
Tijnje
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en ZotVanHout

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.419
734
Moordrecht
30 meter vind ik wat veel, ik heb aan 10 meter meer dan genoeg. Na mijn ervaring met de Airpress haspel is het lastig vertrouwen te hebben. Nu was die wel erg goedkoop (4 tientjes).

Dus een redelijke kwaliteit voor rond de 100 euri. En dan ook met slanggeleiding die 'm automatisch netjes oprolt. Als dat op mn cheap ass stroomhaspel kan zitten...

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
325
250
Schouwen-Duiveland
Ik heb die van hbm van 15 meter met oprol geleiding. Dat werkt eigenlijk best wel oké. Heel soms loopt hij vast met de laatste meters. Dan een kwestie van helemaal leeg trekken en rustig weer oprollen. Dan werkt het weer naar behoren.

Helaas tijdelijk uitverkocht zie ik net.

Link:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.