Pennen uit een burl .

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
115
46
‘s-Hertogenbosch
Pennen zien er goed uit, is dit een 7 mm kit?zou burl ook wel willen proberen maar heb nog geen tijd om de bossen af te struinen 😁, de meeste hoveniers die hier onderhoud plegen zijn vertrokken als ik thuis kom. Komt nog wel….
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.292
154
Enkhuizen
Shellawax ziet er in eerste instantie mooi uit maar wordt heel snel dof. Het mooie is er dan gauw vanaf. Niet goed voor de verkoop en een slecht idee als cadeautje.
Ik gebruik altijd 5-10 lagen secondelijm, daarna nat schuren met micromesh pads tot korrel 12000 en daarna polijst met een pasta voor acrylglas.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.334
2.877
Gaanderen
Pennen zien er goed uit, is dit een 7 mm kit?zou burl ook wel willen proberen maar heb nog geen tijd om de bossen af te struinen 😁, de meeste hoveniers die hier onderhoud plegen zijn vertrokken als ik thuis kom. Komt nog wel….
Deze kwaliteit wortelhout is zeer hoog. Als je dit wil kopen moet je daar flink voor betalen. Contacten met hoveniers kunnen zeer waardevol zijn. Zijn weten ook dat bepaalde bomen geld waard zijn. Heel veel succes met je zoektocht in het bos. Doe de BOA de groeten.
 

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
115
46
‘s-Hertogenbosch
Deze kwaliteit wortelhout is zeer hoog. Als je dit wil kopen moet je daar flink voor betalen. Contacten met hoveniers kunnen zeer waardevol zijn. Zijn weten ook dat bepaalde bomen geld waard zijn. Heel veel succes met je zoektocht in het bos. Doe de BOA de groeten.
nee ik ga niet zelf aan het zagen, er ligt tenslotte genoeg als je je ogen de kost geeft. Ik bedoel er mee aan te geven dat als je van 6:15 tot 17:30 onderweg bent voor je werk, dat het dan niet meevalt om een hovenier die aan het werk is te bereiken…. Ook zij zijn een keer afgewerkt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JanPr en Wim Kluck

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.081
416
Alphen aan den Rijn
Bedankt voor de reakties .
Ik vind het makkelijk om met Shellawax te werken , en dan doe ik er 3 a 4 lagen op .
Had net een nieuw potje Shellawax open gemaakt , zonde om weg te gooien .
Is het te combineren met iets om het beter af te werken .
Anders ga ik toch eens kijken hoe jullie dat doen .

Groeten Willem
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.292
154
Enkhuizen
Weggooien is nu ook weer niet nodig. Gewoon gebruiken voor werkstukken die niet vaak aangeraakt worden.
Shellawax is op zich een heel mooi product maar minder geschikt voor pennen en andere gebruiksvoorwerpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: John1969

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
115
46
‘s-Hertogenbosch
Ik heb de laatste pennen die ik gemaakt heb ook met eee shine gepolijst en afgewerkt met shella wax. Ik neig er naar om terug te gaan naar ca. Heb een tip gekregen uit van een product uit Duitsland, heeft hier iemand ervaring mee?
Heb een beetje van een collega gekregen om uit te proberen. Geeft bij hem een schitterende glans, maar bij mij wil het nog net niet lukken….
 

Bijlagen

  • IMG_5587.png
    IMG_5587.png
    152,6 KB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.