Partijtje hout

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Er lag een hele tijd van voor de corona crisis een bultje restant hout van waterwerken die waren uitgevoerd.

Vorige week voelde het niet goed dus maar eens rondgebeld van wie het was. Werd uiteindelijk terug gebeld en hij wou er wel van af op een makkelijke manier. Vanmorgen maar de knoop doorgehakt en overlegd en opgehaald.

dy_lt2-1-jpg.86345


Het blijkt dan uiteindelijk nog een beste bult te zijn. Gelukkig heeft het meeste al een bestemming.

EVLWR9~1.JPG

Dan ga je zagen en blijk je een eiken balk er bij te hebben. Drie stukken van 2 meter..........

QUHS6N~1.JPG

Net 43 winter jaarringen kunnen tellen

AQQ0SV~1.JPG



Dit is zulk uniek hout dit kom ik van mij leven nooit meer tegen. Ongelofelijk om te zien hoe fijndradig het is. Kan maar zo zijn dat dit honderd jaar in het water heeft gestaan.
 

Bijlagen

  • 1BTN7H~1.JPG
    1BTN7H~1.JPG
    538,9 KB · Weergaven: 37
  • DY_LT2~1.JPG
    DY_LT2~1.JPG
    410,5 KB · Weergaven: 74
Laatst bewerkt:

renekooijman

Actieve deelnemer
1 sep 2011
319
25
Dat is een mooie stapel hout! :)

Zijn de delen nog erg nat in de kern, of liggen ze al even op het droge?

En heb je al een idee wat je er mee wilt gaan doen?

Grt. René
 

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.280
215
't hoofd van Overijssel
Het Azobe heeft nooit in het water gestaan zijn reststukken, de langste 3,5 mtr. Het eiken is in de rand nat maar in de kern redelijk droog.

De lange stukken Azobe worden banken in de Dierenwijde van 2 mtr en de ander bij mij in de straat van 3,5 mtr. Een oma oppas bankje in de schaduw van de boom. De rugleuningen komen er ooit mischien nog op als ik stoelen op mijn weg vindt. Eerst even velling kantjes aan de balken zagen om het meest grove er af te halen. Om een normale zithoogte te krijgen moet er nog 15 cm beton onder.

Azobe bankje ruitenstraat voorstel.jpg

De korte Azobe delen kopmaat 32x32 is er al een eentje van 55 cm als tuinbijzet tafeltje gebombardeerd. De rest, 3 delen van een meter krijgen op korte termijn ook wel een bestemming.

Het eiken is een verrassing voor mij dus er zijn nu nog twee delen kopmaat 25x25 van 3 mtr waar ik ooit een bestemming voor ga vinden. Maar dat wordt wel een hele bijzondere bestemming en dat duurt soms wel even.
Een stukje van 2 meter gaat naar mijn buurmeisje die een sokkel van 1,2 mtr wil in haar slaapkamer voor een oer lelijke vaas.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.