Parkside electrische kettingzaag 1600 W, ervaringen?

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
Draaihout afkorten doe ik met de handzaag maar stammen delen met de hand is lastig. Klieven gaat niet altijd even recht dus dat geeft vaak veel verlies.
Ik zie nu een kettingzaag voor 50 Euro. Ervaring met gereedschappen verkocht onder dit merk is wisselend. Het zal geen Stihl zijn, maar als hij doet wat hij moet doen dan zal hij 5 minuten lopen per maand.
Heeft iemand ervaring met deze machines? Ik ga ervan uit dat ik er een andere ketting op zal moeten zetten.
Screenshot_20221217-204231_Lidl.jpg

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.395
1.155
Ulvenhout
Ik heb z'n grote broertje met 2200 watt en gebruik deze (sporadisch) om boomstammetjes af te korten voor in de open haard. Tot nu toe geen enkele problemen mee gehad en behalve op tijd olie toe voegen niets aan gedaan.

Fijn vind ik de elektronische rem. Wanneer je de knop loslaat staat de ketting meteen stil.

• Leuk
Waarderingen: Efvee

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Ik gebruik mijn zaag vooral om vloerbalken te verwijderen en dat gaat een stuk sneller met de kettingzaag. Ook balken aanpunten voor kapconstructies gaat prima. Veel sneller en rechter dan met een recipro.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.880
2.480
Klein-Brabant, Vlaanderen
Wat bedoel je nu precies te zeggen?
dat we hier verschillende mogelijkheden/machines enz vermelden, en het aan de vraagsteller is om te beslissen wat volgens hem de beste is voor de toepassing die ie voor ogen heeft

niet dat we hier een ja-nee-maar-discussie gestart zijn
daar begin ik niet aan

50 euro voor een kettingzaag is zeker niet te veel
parkside krijgt hier over het algemeen goeie beoordelingen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MartijnEHV en Efvee

ope1967

Actieve deelnemer
12 aug 2017
145
57
ik zou even kijken of het tandwieltje wat de ketting aandrijft ook los te krijgen is, dit is een slijtage deel wat nog wel eens benodigd is.
Heb zelf al jaren een hitachi (nu hikoki) van net geen 100 euro in gebruik, waarbij ik het een groot voordeel vind er via kruis.nl alle onderdelen vanzijn te bestellen.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
is een reciprozaag een alternatief ?
ik denk aan de prijs voor een nieuwe ketting / slijpen van een ketting tov een nieuw zaagblad voor de recipro
Recipro heb ik maar ik ben er niet kapot van in dik materiaal. De slag is dan te kort om het zaagsel te lossen. Als het hout nog nat is geldt dat al helemaal want het zaagsel plakt dan aan de zaag.

Efvee

Post veel
9 jun 2021
897
368
RegioRotterdam
ik zou even kijken of het tandwieltje wat de ketting aandrijft ook los te krijgen is, dit is een slijtage deel wat nog wel eens benodigd is.
Heb zelf al jaren een hitachi (nu hikoki) van net geen 100 euro in gebruik, waarbij ik het een groot voordeel vind er via kruis.nl alle onderdelen vanzijn te bestellen.
Onderdelen, dat is inderdaad een dingetje om aan te denken.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.694
1.048
70
Veldhoven
Ik ben begonnen met zo eentje. Alleen werkte na een paar weken de oliepomp niet meer. Maar dat is 20 jaar geleden en ik heb echt heel veel Parkside gereedschap. Die kettingzaag is de enige die me dus is tegen gevallen. Maar ik zou er voor gaan voor zo weinig geld.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

hstraat

Post veel
13 mei 2017
1.107
45
Leiden
is een reciprozaag een alternatief ?
ik denk aan de prijs voor een nieuwe ketting / slijpen van een ketting tov een nieuw zaagblad voor de recipro
Ketting kan je met de hand slijpen, dus zie hier niet zo 123 een probleem? gewoon de goede vijl erbij kopen en je kan ding slijpen. Slijp zelf van mijn sthil ook de beide kettingen die erbij zitten. Dus zie hier geen uitdaging in.
zo'n parkside is gewoon uitproberen, bevalt het gewoon door gaan. Bevalt ie niet retouneer het wegens 'zelf invullen'..

• Leuk
Waarderingen: Poortstuk en ZotVanHout

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.694
1.048
70
Veldhoven
Heb je wel in de gaten dat het zwaard maar 34 cm is? Normaal is toch 40 á 45 cm. Na mijn Parkside kocht ik een Stihl in een dubbele aanbieding, die ik niet kon laten liggen. Daarvan was het zwaard 30 cm. En daar kom ik een heel eind mee, maar soms wou ik dat ik toch een grotere had gekocht.

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.694
1.048
70
Veldhoven
eerst een zaag met een groot blad kopen
nadien een grotere draaibank kopen, omdat je vaststelt dat wat je zagen kan groter is dan wat je draaibank aankan 🤣
in ieder geval goeie bemerking, jan (y)
We hebben het er nog wel over, hahaha. We zien mekaar nog wel in het voorjaar. Jacqueline wil ons op een bbq trakteren zei ze vanmiddag toen ze de ringen voor de scharnieren kwam ophalen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.813
1.202
Riemst
Als je een machine van 50 euro koopt kan je niet verwachten dat onderdelen vlot verkrijgbaar gaan zijn. Dat is economische onzin. Onderdelen zijn veel te duur in vergelijking met de machine. Als zo een machine defect gaat of slijtage vertoont is het weggooien en vervangen. Dat is nu eenmaal de realiteit bij goedkope toestellen en machines.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.