parallelgeleider Scheppach ts2500 tafelcirkelzaag

Jan Peeters

Nieuw lid
4 mei 2023
6
0
Sint-Katelijne-Waver
Dag allemaal

Een tijdje geleden heb ik een 2de hands Scheppach ts 2500 gekocht(ouder model). Tijdens het werken met dit apparaat merkte ik dat mijn zaagsnede hol was, bij nader onderzoek heb ik gemerkt dat dit door de parallelgeleider is. Deze was bij aankoop al flink beschadigd maar ik heb er toen helaas niet bij stilgestaan. In ieder geval, ik ben dus op zoek naar een nieuwe/2de hands geleider. Mij lijkt het dat deze alluminium profielen vrij standaard zijn maar ik kan het echter niet terugvinden op het internet. Is er onder jullie misschien iemand die me hier in de juiste richting kan sturen? Ik plaats 2 foto's om te tonen over wat voor profiel het gaat.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

!foto 1.jpgfoto 2.jpg

Jan Peeters

Nieuw lid
4 mei 2023
6
0
Sint-Katelijne-Waver
Hij staat op de machine zoals hij op tafel staat. Aan de binnenkant van het L-profiel zie je een gleuf, hiermee wordt het profiel bevestigd op de machine. Momenteel heb ik er een houten lat naast gelegd waardoor het probleem verholpen is. Er zou inderdaad iets op gemonteerd kunnen worden. Maar indien het mogelijk is zou ik toch graag dit stuk vernieuwen.

Groetjes!

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.656
2.407
Klein-Brabant, Vlaanderen
een nieuwe zou kunnen
denk dat op dit forum 1 of > adressen te vinden zijn voor wisselstukken van scheppach
voor een prikje ?
zelf zou ik er gewoon een bijkomende lat tegen vijzen
ongeacht het materiaal van de lat

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.