Parallelgeleider Bosch gts 10J

Pal

Nieuw lid
21 aug 2024
2
0
baambrugge\
hi,

Ik heb al enige tijd een GTS10J waar ik erg blij mee ben maar ben op zoek naar een parallel geleider voor de machine. De T-track van de bosch is echter niet de standaard 19 mm en ik kan nergens een geleider vinden die wel zou passen. Hebben jullie hier ervaring mee? Ik ben opzoek naar iets als onderstaand.

1724228447411.png
 

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
38
15
Naarden
Ik ben zelf niet bekend met de afwijkende T-track van de GTS10J, dus weet niet wat daarvoor te koop is. Maar ik zou me daar niet door laten beperken. De meeste hulpstukken die je kunt kopen die op T-track zitten, zijn daar op geschroefd. Dus je kunt dan gewoon een setje T-track sliders voor Bosch kopen en het hulpstuk dat je wil, slider van je nieuwe hulpstuk afschroeven en degene voor de Bosch erop schroeven.
Ik schrijf hier bewust hulpstukken, omdat dit natuurlijk niet alleen werkt voor geleiders, maar ook voor andere spullen zoals voor het haaks zeggen van je zaagblad, zaagsledes etc.

Je noemt het parallel geleider, maar dat matcht volgens mij niet met je plaatje? Miter gauge + Fence zijn de Engelse termen voor wat ik op het plaatje zie, in het Nederlandsverstekaanslag/hoekaanslag. Bij parallelgeleider denk ik aan een hulpmiddel voor een bovenfrees of invalzaag. En bij een parallelaanslag het hulpstuk dat parallel loopt aan je zaagblad waarbij je het hout 'tussen de zaag en de parallelaanslag' door geleidt.
 

Pal

Nieuw lid
21 aug 2024
2
0
baambrugge\
Hi, dank voor de reacties. Klopt je kan ze gemakkelijk overzetten maar ik kan gewoon nergens een T-track vinden die in de bosch GTS10J past. Hoogstens paar kunststof dingetjes maar daar ben ik niet echt tevreden over.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.