Padoek potje met Essen burl deksel

John1969

Actieve deelnemer
10 jul 2023
614
340
‘s-Hertogenbosch
Geïnspireerd door @Wim Kluck z’n potje met deksel, en het bezoek aan nederlands bekendste draadstreler volgende week, zelf ook maar weer eens m’n strelers gepakt.
Inderdaad contrasterende kleuren maakt het wel interessant. Van een balkje Padoek de onderkant en een stuk Essen met van die wratten eraan de deksel.
Zo’n wrat was voor mij nieuwland.
Verder het lichte essen eerst met sanding sealer behandeld voordat het padouk geschuurd werd om kleuroverdracht te voorkomen. Waarna alles nogmaals geschuurd werd tot korrel 320 . Als allerlaatste de korrel 320 nog een keer op m’n eigen gemaakte schuurpadhouder.
Afwerking met shella-wax drie lagen.
Heb je een redelijke hoogglans is het tijd om af te steken en de bodem te schuren. Zogezegd zo gedaan…. Mooi alles geschuurd tot korrel 320, een laatste schuurbeweging en….. hap. Hoogglans naar de ***** .
Buffing wiel erin, het onbehandeld gedeelte in gesmeerd met shella-wax en gebuft.
Uiteindelijk toch nog alles goed gekomen.😮‍💨
Dit is het geworden…

Bijlagen

• IMG_6804.jpeg
    IMG_6804.jpeg
    89,8 KB · Weergaven: 36
  • IMG_6809.jpeg
    IMG_6809.jpeg
    72,2 KB · Weergaven: 35
  • IMG_6811.jpeg
    IMG_6811.jpeg
    94,1 KB · Weergaven: 35

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.230
3.407
Gaanderen
Dat het op het laatste moment mis kan gaan is mij ook wel eens overkomen. Ik neem aan dat je bij Jan Hovens op bezoek gaat. Geen uitbreeksels in de schroefdraad?
Leuke combi die twee houtsoorten.

• Leuk
Waarderingen: John1969

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.