De laatste tijd ben ik eigenlijk alleen aan het houtdraaien, dus het werd weer tijd voor een ander projectje.
Al eerder heb ik onderzetters gemaakt en dat blijft leuk om te doen.
In plaats van een simpel rond model of een vierkant wilde ik een keer wat anders.
Naast houtbewerken game ik ook zo nu en dan (of misschien iets te veel) zo kwam ik op het idee om onderzetters te maken in de vorm van een pacman ghost.
Het ontwerp in na gemaakt vanuit de volgende afbeelding
De onderzetters zijn gemaakt van eik,wenge en esdoorn.
Als eerst heb ik alles opmaat gezaagd en op dikte gebracht met de bovenfrees, waarna ik dit stapeltje overhield.
En toen was het tijd voor véél lijmen.....
Na twee dagen lijmen het laten drogen kon ik plakjes gaan zagen op de lintzaag
Normaal schuur ik alles met de hand, maar met kopshouten onderzetters kost dat zoo veel tijd dus heb ik maar gebruik gemaakt van de draaibank
In de olie, en klaar voor gebruik
Ik vind ze erg leuk geworden
Al eerder heb ik onderzetters gemaakt en dat blijft leuk om te doen.
In plaats van een simpel rond model of een vierkant wilde ik een keer wat anders.
Naast houtbewerken game ik ook zo nu en dan (of misschien iets te veel) zo kwam ik op het idee om onderzetters te maken in de vorm van een pacman ghost.
Het ontwerp in na gemaakt vanuit de volgende afbeelding
De onderzetters zijn gemaakt van eik,wenge en esdoorn.
Als eerst heb ik alles opmaat gezaagd en op dikte gebracht met de bovenfrees, waarna ik dit stapeltje overhield.
En toen was het tijd voor véél lijmen.....
Na twee dagen lijmen het laten drogen kon ik plakjes gaan zagen op de lintzaag
Normaal schuur ik alles met de hand, maar met kopshouten onderzetters kost dat zoo veel tijd dus heb ik maar gebruik gemaakt van de draaibank
In de olie, en klaar voor gebruik
Ik vind ze erg leuk geworden