Overkapping bouwen tegen stenen schuur

Demoding

Nieuw lid
15 nov 2023
1
0
Zuid Holland
Beste leden,

Tegen mijn stenen schuur wil ik een douglas overkapping gaan maken met een EPDM dak. In soortgelijke stijl als onderstaande afbeelding.
Voordat ik ga beginnen heb ik nog een aantal vragen en hoop dat jullie mij meer duidelijkheid kunnen geven. :)

- Wat is de beste manier op de overkapping waterdicht aan te sluiten op de bestaande schuur? De hoogte van de schuur is 258cm.

- Wat is de beste manier om afschot te creëren? Via de palen op de poeren lijkt mij dit niet de beste optie omdat er een glazen schuifwand tussen komt. of zou de boven-strip van de glazen schuifwand dit verschil opvangen?

De HWA wil ik links achterin (kant van de schuur) gaan plaatsen als dit nodig.


Poeren en afmeting.jpgTuin t.png
Tekening met afmeting en positie van de poeren en Foto van de tuin met schuur
Douglas overkapping 2.jpeg
Foto van de gewenste douglas overkapping

Met vriendelijke groet,
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
469
7
Wat een prachtig project!
Deze ga ik met aandacht volgen, wij willen zelf ook graag een overkapping bouwen achter in onze tuin.

Wat betreft het waterdicht maken van de overgang van schuur naar overkapping, je zou hiervoor Bitumen band kunnen gebruiken. de link verwijst naar een alumimiun kleurige versie, maar er zullen van ook andere versies op de markt zijn.

wat je ook kan doen is lood in de voeg van het metselwerk van je overkapping verwerken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.