Oude planken van carport schuren

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
121
7
Zaanstad
Ik wil de oude planken die nu nog op mijn carport zitten, verwijderen en hergebruiken voor een klein schuurtje.
Er zit groene beits op de planken, maar die is verweerd en bladdert af.
Dus ik wil alle planken weer opnieuw beitsen en misschien zelfs in zwart.
Nu kan ik met een schuurmachine alle plakken schuren, maar ik denk dat ik dan echt dagen en dagen bezig ben.

Is er een handigere, snellere, makkelijkere manier?
Zat bijvoorbeeld te denken aan een redelijk goedkope vlakvandiktebank die soms onder de € 100 op Marktplaats staan.
Of voor € 250 nieuw van Parkside.
Zou dit werken en belangrijk: sneller & makkelijker?

20250604_145433.jpg

20250604_145356.jpg

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
294
112
Almen aan zee
Ja dat werkt veel makkelijker en denk ook heel goed.

Zorg wel dat je planken goed spijkervrij zijn, en schoon van zand etc.

Met zo'n hoeveelheid meters 'vuil' hout
zal je de messen toch wel een keer moeten keren

• Leuk
Waarderingen: Keeswest

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.417
3.507
Gaanderen
Ik zag bij de Lidl ook een borstelmachine voor weinig. Ik verwacht dat dit ook gaat werken. Als je toch met zwart aan de gang gaat hoeft niet alles eraf. Je moet bij een vvd bank wel uitkijken voor machineslag in je hout.

• Leuk

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
34
15
Gilze (NB)
Door de vvd bank gaat het sowieso lukken en let inderdaad op spijkers etc. Van der verschillende opties lijkt mij deze het makkelijkst. Elektrische handschaaf kan ook maar vvd is sneller en (waarsch) rechter.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Keeswest

Actieve deelnemer
6 mei 2019
121
7
Zaanstad
Ik zag dat als ik de Kärcher erop zet, dat ik dan ook al een groot gedeelte van de oude verf kwijt ben.
Dan misschien nog 1 x met een schuurmachine eroverheen?

Ga binnenkort ook eens bij van Cranenbroek kijken. Die hadden/hebben blijkbaar ook een VVDB van 2Force.
Stond er tot gisteren ook eentje te koop voor € 75 op Marktplaats.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
428
165
Zuid Holland
Ik zou hier niet met een vandiktebank werken, zeker de onderste planken gaan zand hebben. En dus het risico op spijkers.
Gezien het beits is en die niet al te best is, gewoon de rotex erop met korrel 60. Gaat als een trein.

Je moet voor een vd de planken sowieso al loshalen :)

Roel22

Post veel
27 feb 2017
1.347
549
Prov. Groningen
Alle manieren zullen wel werken, maar gezien de staat van het geheel denk ik dat het hoe dan ook geen zwaar karwei zal worden, ze zij al nagenoeg kaal en wat er nog aan hangt zal makkelijk te verwijderen zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.