Ik heb al jarenlang een aantal oude beitels. Ooit geërfd in 1973, netjes bewaard, maar vanwege de matige conditie nooit iets mee gedaan. Er zitten onder andere 2 Jernbolaget beitels met houten heft bij. Niet lang geleden kwam ik op het idee om ze te restaureren. Na enig speurwek kwam ik er achter dat deze beitels, ook in als ze er niet best meer uitzien, her en der voor zeer stevige prijzen worden aangeboden.
Een paar vragen:
-Wie kan me iets vertellen over de kwaliteit van deze beitels?
-Zijn ze echt zo gewild zijn als de vraagprijzen suggereren?
-Hoe oud zouden ze zijn? Ter info Bij één van beide is de maat er in gestanst; bij de andereis de maat erop gedrukt.
-Wat is de originele kleur van de ring op de achter/bovenzijde. Het is me niet duidelijk of het zwart verwering is, of dat ie altijd zwart is geweest.
-Met welk soort lak zijn de beitels gelakt?
-Er zitten nog flinterdunne restanten van een blauw ovaal op het heft. Is dit lak of een muurvast gelijmde sticker?
Een paar vragen:
-Wie kan me iets vertellen over de kwaliteit van deze beitels?
-Zijn ze echt zo gewild zijn als de vraagprijzen suggereren?
-Hoe oud zouden ze zijn? Ter info Bij één van beide is de maat er in gestanst; bij de andereis de maat erop gedrukt.
-Wat is de originele kleur van de ring op de achter/bovenzijde. Het is me niet duidelijk of het zwart verwering is, of dat ie altijd zwart is geweest.
-Met welk soort lak zijn de beitels gelakt?
-Er zitten nog flinterdunne restanten van een blauw ovaal op het heft. Is dit lak of een muurvast gelijmde sticker?