Oude handzaag met draken op handvat

Twanm

Nieuw lid
29 mei 2025
2
0
Asten
Dag houtbewerkers,

Mijn overleden vader had nog 2 houtzagen die hij me naliet. Alleen heb ik geen flauw idee van welk merk ze zijn.
Ik wil ze decoratief op gaan hangen om pa te eren die een geweldige vakman was. 17 jaar op de bouw als betontimmerman en tot op late leeftijd kozijnen en meubels thuis gemaakt. Heb hem zelfs een wenteltrap zien maken. Wie kan me helpen?IMG_5669.jpeg

Bijlagen

• IMG_5660.jpeg
    IMG_5660.jpeg
    138,6 KB · Weergaven: 45
  • IMG_5662.jpeg
    IMG_5662.jpeg
    90,2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_5666.jpeg
    IMG_5666.jpeg
    115,4 KB · Weergaven: 44

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
113
144
Vlijmen
Hoi @Twanm, de zaag met de draken is een sandvik zaag. Als je op “sandvik dragon saw” googled dan zul je er meer over vinden.
de andere heeft naar ik op de foto kan zien geen merk meer te zien op het zaagblad. Mooi om als aandenken op te hangen inderdaad.

• Leuk
Waarderingen: Sparrows en Willempie

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
85
65
Den Haag
Welkom Twan. De Sandvik met de draken is een geweldig fijne zaag. Hij was een onderdeel van de basisset die ik op mn opleiding kreeg, ik gebruik hem nog steeds. Heb je geen ambities om er zelf mee te gaan werken?
Groet!

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.