Oude antieke gatensteekmachine ca 1900 te koop

BvA

Nieuw lid
19 apr 2025
4
2
Vollenhove
Ik ben in het bezit van een oude gatensteekmachine die ik wil verkopen.
Op het forum zag ik de restauratie van Ruben houtklusser; het is net zo een.
Ik las n.a.v. de oude folder op het forum dat het een William Marples & Sons is, maar ik kan op de machine niets ontdekken wat teken of merk betreft.
Er is 1 beitel bij. Machine heeft altijd binnen gestaan maar er zit wel (vlieg)roest op de blanke delen.
De beide borgen voor de vaste L of R stand van de beitel ontbreken.
Alles beweegt/machine is waarschijnlijk werkend weggezet, maar hij zal voor de echte liefhebber uit elkaar moeten.
Gezien alle enthousiaste reacties zijn die liefhebbers hier aanwezig!
Mooie machine, unieke kans voor semi--houtprofs. Ik zet hem bewust hier en niet op Marktplaats.
Vaste prijs € 245.-

gatensteek 1.jpggatensteek 3.jpggatensteek 4.jpggatensteek 5.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.540
1.147
Omgeving Leiden
Nou, het lijkt wel eieren zoeken. Goed verstopt dus. Niet terug te vinden.

Misschien kan je het nog een keer posten met foto's en al, maar dan in deze rubriek.

Je hebt in totaal maar 2 reacties op dit forum, en beiden staat in dit topic, ik denk dat er iets verkeert is gegaan.
Misschien kan je het zelf wel zien en staat je topic als concept?
Ik weet eigenlijk niet of een concept kan op dit forum trouwens.

BvA

Nieuw lid
19 apr 2025
4
2
Vollenhove
Reageerders: ik zal hem opnieuw plaatsen, maar zie nu ook een oranje bolletje met de mededeling 'wachten op goedkeuring voor openbaar'.... dat zal het waarschijnlijk zijn..
Excuses, ik ben hier nieuw..moet nog leren..

• Leuk
Waarderingen: mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.