Oud en nieuw werk.

manual

Actieve deelnemer
21 okt 2015
56
0
Gewoon wat werk van mij. (ook nog van mijn oude beroep ,steenhouwer).
 

Bijlagen

  • 006.jpg
    006.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 349
  • 107.jpg
    107.jpg
    77,9 KB · Weergaven: 349
  • 125.jpg
    125.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 349
  • 135.jpg
    135.jpg
    69,7 KB · Weergaven: 349
  • 140.jpg
    140.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 360
  • 144.jpg
    144.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 351
P

Pel

Guest
Mooi uit gestoken die letters Manual, heb je ze met een burijn uit gestoken, en waarom heb je er witte verf op gesmeerd?

Groet Pel.
 

manual

Actieve deelnemer
21 okt 2015
56
0
Dag Pel,
Ik heb voor deze letters in de eerste middensnede een V guts gebruikt (uit de grabbelbak (vaak slijpen)) en dan verder uitgestoken met mijn nooitgedacht en pfeill.
van Pfeill heb ik wat mooie gutsen en zijn uiterst geschikt voor mooie rondingen.
Maar dit perenhout uit zwitserland was op sommige plaatsen moeilijk te steken (HARD) en weerbarstig.
De letters zijn geschilderd omdat dit boven (ongeveer in het midden van de gevel) van een timmerschool komt te hangen en dus in alleen geolied hout je de letters niet goed kunt lezen. Ik heb op mijn gevel ook een bord met de naam hout atelier ""maar is van de straat niet lekker leesbaar.
Vandaar de letters wit.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.440
536
hallo Manual,

de voor een restauratie te gebruiken steen wordt voorgeschreven in het restauratiedossier.
Maar ik zou er echt niet aangenaam vinden om zo'n gedetailleerd steenhouwwerk te moeten doen in een steen met zo'n "open, gaten structuur". Dat die steen zacht is, brengt geen troost.
In heel heterogene stenen zoals Massangis roche jaune werken vind ik ook eerder onaangenaam, omdat het resultaat er nooit heel strak uitziet zoals bij compactere homogenere soorten .

groeten,
Ornament
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Geheel mee eens Jaap, foto 3 lijkt verdacht veel op mijn ex, ik krijg gewoon rillingen van de gelijkenis :D
De rest is wel tof
 

manual

Actieve deelnemer
21 okt 2015
56
0
Belgische tuf steen is inderdaad niet gemakkelijk om mee te werken maar de Sint Jan in Den Bosch waar ik jaren aan heb gerestaureerd daar zit heel wat kub tuf in.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.