Beste mensen,
Dit is mijn eerste bericht op het forum en ik brand gelijk los.
Ik moet binnenkort een eettafel maken van 2800x900x40 mm (lxbxd) en heb alles in mijn hoofd, Het blad word gemaakt met een blad verbreding van 6 oud eiken planken 40 mm netto dik en 150 mm breed.
Nu was mijn idee om hier stalen U profielen met slob gaten in te zetten van 800x50x23 mm de lippen ingezaagd tot halverwege het blad 20 mm het profiel niet ingefreesd.
Nu hoor ik van de een: "dat is een goed idee, goede constructie dat houdt het blad vlak"van de ander hoor je de "ketting is zo sterk als de zwakste schakel" en raden houten klampen aan. Nu dus de vraag aan jullie of jullie ervaringen hiermee hebben qua sterkte, en of de U profielen goed hiervoor zijn of dat het juist het blad zwakker maakt.
Ik hoop dat jullie hier mij wat meer duidelijkheid over kunnen geven?
Aanvullend: tafel onderstel is van staal met slob gaten.
Hout leg ik om en om in de houtverbreding en ik let op het vochtgehalte 10-12%.
zeer waarschijnlijk Dosse gezaagd hout. (ligt aan de houthandel).
Met vriendelijke groet,
Otto
Dit is mijn eerste bericht op het forum en ik brand gelijk los.
Ik moet binnenkort een eettafel maken van 2800x900x40 mm (lxbxd) en heb alles in mijn hoofd, Het blad word gemaakt met een blad verbreding van 6 oud eiken planken 40 mm netto dik en 150 mm breed.
Nu was mijn idee om hier stalen U profielen met slob gaten in te zetten van 800x50x23 mm de lippen ingezaagd tot halverwege het blad 20 mm het profiel niet ingefreesd.
Nu hoor ik van de een: "dat is een goed idee, goede constructie dat houdt het blad vlak"van de ander hoor je de "ketting is zo sterk als de zwakste schakel" en raden houten klampen aan. Nu dus de vraag aan jullie of jullie ervaringen hiermee hebben qua sterkte, en of de U profielen goed hiervoor zijn of dat het juist het blad zwakker maakt.
Ik hoop dat jullie hier mij wat meer duidelijkheid over kunnen geven?
Aanvullend: tafel onderstel is van staal met slob gaten.
Hout leg ik om en om in de houtverbreding en ik let op het vochtgehalte 10-12%.
zeer waarschijnlijk Dosse gezaagd hout. (ligt aan de houthandel).
Met vriendelijke groet,
Otto