Orgelbouwer

Handtools only

Post veel
3 nov 2018
813
866
de buurt van den bosch
Was vanmiddag even bij mijn buurman.Heeft vele jaren gewerkt als orgelbouwer.
Hij roept al heel lang,kom eens langs dan kun je wat uitzoeken in mijn hout voorraad.
En elke keer kan hij er geen afstand van doen.Vandaag was ik er weer om hem te helpen
en wederom zei hij,neem maar wat mee.Hij is nu zover dat hij het wil opruimen.Ik heb wat
eiken fineer restanten mee genomen(mooi kwartiers 18 mm dik)en wat kersen.(pallisander fineer op linker foto)
Ik heb hem verteld dat er aan veel geld ligt aan hout en meubelbeslag,Probeer het te verkopen.
Maar hij wil dat ik eerst het mooiste eruit haal.Hij heeft ook gigantisch veel messing meubelbeslag liggen.
Vele soorten scharnieren en slotjes,deze gaat hij nu ook uit zoeken.
Ik heb nu wat meegenomen wat vooraan lag maar er ligt prachtig hout waar we nu nog niet bij kunnen.
Hij gaat me ook de fijne kneepjes van het politoeren bijbrengen,hier heeft hij ook veel van liggen.
(alles wat je nodig hebt voor het politoeren)
 

Bijlagen

  • DSC01065.JPG
    DSC01065.JPG
    144 KB · Weergaven: 29
  • DSC01066.JPG
    DSC01066.JPG
    92,1 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:

RDR2950

Actieve deelnemer
21 okt 2023
107
73
Kapellen (Antwerpen)
Benieuwd hoe je daarmee aan de slag gaat - mijn vader heeft zich ook een tijd bezig gehouden met de restauratie van een 17de eeuws Hollands kabinetorgel en had daarvoor nogal wat materiaal verzameld. Na zijn overlijden (intussen al 20 jaar geleden) lag dat daar allemaal wat te verstoffen tot mijn moeder me twee jaar geleden zelfs aangespoord heeft om elke keer wat mee te nemen. Wat er nog overschoot was niet allemaal even kwalitatief en het waren ook niet van alles echt bruikbare hoeveelheden, maar er zit onder meer een pakketje eik fineer tussen dat wat lijkt op wat jij daar hebt, dus ik denk dat ik me ga laten inspireren :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.