Opslaan van elektrisch gereedschap in vochtige garage.

kansopgod

Nieuw lid
2 nov 2010
11
1
Sinds kort heb ik de beschikking over een (vochtige) garage naast huis waar ik oa. mijn elektrische gereedschap heb staan. Aangezien ik aardig wat geld heb geïnvesteerd in het gereedschap vroeg ik me af wat een goede methode is om dit op te slaan. Bij het gereedschap dat in een opslagkist kwam heb een vochtvreters geplaatst, zodat het vocht direct kan worden afgevangen. Maar het meerendeel van het elektrische gereedschap zit niet in een opslagkist waardoor het direct worden blootgesteld aan de vochtige lucht. De ruimte kan ik verwarmen met een kleine olieradiator, maar omdat de ruimte niet is geïsoleerd gebruik ik die vanwege de hoge kosten alleen als het echt noodzakelijk is.
Hebben jullie nog meer tips hoek ik mijn elektrische gereedschap het beste kan opslaan?
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
867
183
Ik zou even uitzoeken waarom die garage zo vochtig is. Het klinkt alsof deze vochtiger is als normaal. Hier ligt al meer dan 30 jaar alles in de garage, en er is bijna nooit iets kapot.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)
Kan versterkt worden door een lokaal ""klimaat"" is mijn indruk. Ik heb een werkplaats gehad in een halfsteens schuur die altijd schaduw had en een werkplaats die omgeven was door bomen. Beide bijzonder vochtig en dus veel roest. Vloer speelt ook een rol. Bijv betontegelvloer op kleibodem gelegd. Nu in mijn derde werkplaats is het wat beter omdat het maar aan twee zijden een volsteens buitenmuur heeft; andere twee zijde en plafond zijn binnenmuren. (ik denk dat het daarom beter is). Maar goed genoeg is het niet. Het blijft een probleem. Isoleren en verwarmen is de enige echt afdoende oplossing denk ik.

Klaas

ps:
om mijn meest kwetsbaar gereedschap te beschermen heb ik een geisoleerde verwarmde kast waarin ook de lijm en verf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.