opschonen oude nooitgedacht bankschroef

Guus2

Actieve deelnemer
23 apr 2021
75
26
Velp
Ha allemaal,

Vraagje: is iemand bekend met het verwijderen van dit soort pinnen (tussen de '2' en 'GBE')? Ik probeer de kop van deze bankschroef los te krijgen om hem zo goed mogelijk schoon te kunnen maken, maar dat gaat niet zo makkelijk. Moet ik iets aparts doen of zit hij gewoon knettervast?

Hoor het graag,

Guus
 

Bijlagen

  • IMG_2350.JPG
    IMG_2350.JPG
    97,7 KB · Weergaven: 73

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Maar vaak heb je niet de juiste maat liggen en gaan mensen aan de gang met spijkers enzovoort.
Om schade te voorkomen zou ik een juiste maat ergens vandaan halen.
Zo'n ding hoeft niet duur te zijn, hoe vaak gebruik je hem.
Als je het uiteindelijk weer in elkaar zet, dan kan je beter een nieuwe pen gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.585
2.503
Gaanderen
Nee een pendrijver hoeft niet duur te zijn. Maar hij moet wel gehard zijn. Heb er wel eens een gehad die meteen een champigon kop kreeg na een paar slagen. Ook met drevels van ecotools is dat me overkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus2

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Nee, klopt, maar ik heb er wel eens eentje gehaald bij de bouwmarkt, deed zijn klus, daarna was het klaar.
Wat dat koste weet ik niet meer, veel was het niet.
Als je het puntje van een spijker afzaagt wat sommige mensen doen is er een kans dat het je lukt, maar je kan de boel er ook mee aan gort slaan.

Bij de Gamma hebben ze 3 smaakjes, 2, 3 en 4mm van 6 euro nog wat per stuk.

Bij gereedschapcentrum.nl is dat al de helft goedkoper, maar dam heb je verzendkosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Guus2

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
harden is niet zo moeilijk hoor (mits het juiste staal)
punt warm stoken met de hobby brander en daarna in wat olie afkoelen
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Voor €25 heb je een set geharde pendrijvers van Gedore. Doe je de rest van je leven mee.
Je hebt ze niet vaak nodig, maar als je zaken wilt repareren of schoonmaken zijn ze verdomd handig.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.585
2.503
Gaanderen
Chevy66 ik heb klanten gehad die fijn mechanisch werk deden en vrijwel elke dag deze pendrijvers gebruikten en nergens last van hadden. Vrijwel naast ons zat een aannemer/grondverzet materiaal en daar gingen ook de grotere maten soms maar een keer mee. Ik had een maat die ik gebruikte om kerfstiften of spanbussen uit een cilinder te tikken en die sleten ook nauwelijks. Dit zit dan ook veel minder vast.
Met andere woorden het hangt sterk af wie het gebruikt en waarvoor.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.921
2.537
Dat zeg ik. Als je er op moet slaan, gaan ze kapot. Als een pen er met een beetje tikken uit wil, dan blijven ze wel heel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.