opruimen lijmklemmen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
Zijn er een beetje modulaire systemen in de handel om je lijmklemmen een beetje handig op te hangen? Of moet je ze altijd zelf maken? Als ik een beetje op het web zoek, krijg ik vooral dure lullige beugeltjes of zelfbouw constructies. En die laatste zijn vaak ook niet echt gebruiksvriendelijk. Ik wil mijn lijmklemmen niet showen, maar makkelijk kunnen pakken. Het probleem is natuurlijk ook een beetje, dat ik allerlei verschillende klemmen heb.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.430
650
Enschede
ingoogni.nl
In grote werkplaatsen hebben ze daar karren voor. Geen idee of die ook te koop zijn of dat het zelfmaak is. (zijn te koop Sorry, weet het nederlandse woord even niet)

Zelf heb ik balken/planken aan de muur met inkepingen.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.611
2.106
Klein-Brabant, Vlaanderen
klassieke vraag: graag een foto van alle variaties lijmklemmen die je hebt
in principe volstaat het om in een voldoende dikke plaat gaten te boren, en daarin rondhout te stoppen
de gaten dienen op de uiteinden waar de lijmklemmen ondersteuning nodig hebben, te komen
poepsimpel !
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
Die kon ik dus nergens vinden knotwilg, mijn dank is groot. Zot van hout, ik heb geen idee wat je bedoelt. Maar ik wilde liever niet zelf maken. Ik heb nog projecten voor jaren.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
En omdat mijn verzameling lijmklemmen blijft groeien, wil ik iets hebben wat ik naar behoefte kan uitbreiden. Ik was net achter de zaag even wat aan het opruimen en ik bleek er weer 7 meer te hebben, die geen plekje hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: henkverhaar

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
Dat van dat rondhout zie ik nog niet voor me. Je wil de lijmklemmen het liefst in lagen achter elkaar hangen. De grootste en langste als achterste en dan daar voor de middelmaat en daarvoor de kleintjes. Zo heb ik het in mijn werkplaats thuis zitten. Daar hangen 31 lijmklemmen op een halve meter breedte en je kan ze makkelijk pakken. Maar is wel weer een hoop werk.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.611
2.106
Klein-Brabant, Vlaanderen
Dat van dat rondhout zie ik nog niet voor me. Je wil de lijmklemmen het liefst in lagen achter elkaar hangen. De grootste en langste als achterste en dan daar voor de middelmaat en daarvoor de kleintjes. Zo heb ik het in mijn werkplaats thuis zitten. Daar hangen 31 lijmklemmen op een halve meter breedte en je kan ze makkelijk pakken. Maar is wel weer een hoop werk.
net aan @Ruben houtklusser geantwoord dat de klemmen naast of op mekaar kunnen komen
wil je ze naast mekaar, dan is het de aanpak van @Ruben houtklusser
prima zelf te maken
over sommige zaken discussieert men langer, dan er tijdig nodig is om ze zelf te maken
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
Ja die had ik gevonden, maar ik vindt 20 euro voor een stuk blik te duur. En die opstaande kantjes moet je plat slaan, of af slijpen. Anders hangen je klemmen scheef en daar zou ik niet van kunnen slapen.
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Roel22 en ZotVanHout

hdv

Post veel
24 nov 2019
937
491
Noord-Veluwe
Kijk eens op de website van Guido Henn voor inspiratie. Die heeft pasgeleden een heel item gewijd aan een lijmklemmenkar die hij in het verleden heeft gemaakt. Volgens mij inclusief bouwplannen. Ik weet niet meer of dat op het Youtube-kanaal van HolzWerken was of op zijn eigen website hobbywood.de
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.688
2.853
Ook nog nadenken over of het ding op wieltjes moet, of dat ik ze weer ergens aan een muur hang. Ik heb alleen geen vrije muur, maar een karretje op de grond staat ook altijd in de weg en het is te hoog om ergens onder te rijden. Een onderstel van 500 x 700 lijkt me stabiel genoeg. Vanavond even kijken wat ik nog in mijn wielenverzameling heb. Voor de ophanging had ik nog wat stukken merbau en meranti staan, dan ruimt dat ook weer op. Misschien een bakje er op maken voor mijn C-klemmen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.