Oplaadbare ledstrip

Luc@s

Nieuw lid
26 feb 2024
14
2
Tilburg
Goedemiddag woodworkers,

Ik ga zwevende wandplanken maken van een oude eikenhouten tafel. Nu wil ik hier een oplaadbare led-strip in verwerken, dus niet bekabeld. Wat mij heeft geïnspireerd is de manier waarop Fatboy dat bij zijn Edison lamp heeft gedaan. Ik heb echter geen idee of zo'n oplossing bestaat voor led-strips en, als het bestaat, of dat te verwerken is in een wanplan van ongeveer 35 mm dik.

Iemand hier die een goede tip heeft?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.109
3.032
Je kan toch een 12 volt ledstripje kopen en een 12 volt accupack? Dat is verder niet zo moeilijk. Zoek gewoon iets dat past. Voor het opladen heb je dan een adapter met een snoertje nodig.

Luc@s

Nieuw lid
26 feb 2024
14
2
Tilburg
Ik ken alleen een HD fatboy. En ik weet hoe die zijn lampjes op laad. Maar daar worden je buren vast niet blij van.
Haha, dat is inderdaad geen goed idee😅

Ik dacht even dat iedereen het merk Fatboy wel kende, maar dat is natuurlijk niet zo.

Hieronder een afbeelding van hoe zij dat hebben gemaakt. Dus een oplaadpunt, weggewerkt aan de onderkant, die je met een usb-c stekker oplaadt. Zo zo ik dat ook willen, maar dan met een ledstrip.

Bijlagen

• IMG_3582.jpeg
    IMG_3582.jpeg
    50,2 KB · Weergaven: 14

Luc@s

Nieuw lid
26 feb 2024
14
2
Tilburg
Je kan toch een 12 volt ledstripje kopen en een 12 volt accupack? Dat is verder niet zo moeilijk. Zoek gewoon iets dat past. Voor het opladen heb je dan een adapter met een snoertje nodig.
Dat is inderdaad een goed idee. Heb je hier ervaring mee? Want kan ik zo’n accu mooi wegwerken in het hout?

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.109
3.032
Als je planken van 35mm dik hebt, kan je in de achterkant een kamertje frezen voor je accupakket. Zoek een breed plat 12volt pakket Li ion cellen met een laadsnoertje er aan. De adapter moet je er meestal los bij kopen. 12 volt led stripjes zijn heel gangbaar. Zoek een uitvoering die bij je plannen past.

• Leuk
Waarderingen: Luc@s

Luc@s

Nieuw lid
26 feb 2024
14
2
Tilburg
Als je planken van 35mm dik hebt, kan je in de achterkant een kamertje frezen voor je accupakket. Zoek een breed plat 12volt pakket Li ion cellen met een laadsnoertje er aan. De adapter moet je er meestal los bij kopen. 12 volt led stripjes zijn heel gangbaar. Zoek een uitvoering die bij je plannen past.
Top, klinkt goed. Ik ga eens aanklooien van de week.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.