Opknappen secretaire

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
289
149
Ik zie op 2de hands deze secretaire. Het lijkt me een leuk projectje om die op te knappen en terug te verkopen.
Maar wat zit er onder de geruite plastiek? Waar kan ik me daar aan verwachten? Het ziet er krom uit. Kan ik dat er uithalen en vervangen door bv een stuk MDF?

Secrétaire
€ 30,00

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.107
935
Enschede, Twente
Normaliter komen twee opties in aanmerking voor de plek waar dat geruite plastic nu ligt, het schrijfvlak: baize (oftewel biljartlakenstof - meestal groen of blauw) of leer (soms met een vergulde randdecoratie).
Misschien dat in het geval van stof dat om een plaat hout geplooid werd om gelijke dikte te krijgen -- dat moet je terplekke uitdokteren.

Dit tafeltje heeft niet veel bizonders, vind ik, maar als het je smaak is…

• Leuk
Waarderingen: Belgje

Foexie

Actieve deelnemer
21 mei 2017
65
7
Ik zie dat de advertentie verlopen is? Bent u de gelukkige eigenaar geworden?

Belgje

Actieve deelnemer
8 jul 2016
289
149
ah nee, uiteindelijk te lang getwijfeld. Geen probleem, er worden veel gelijkaardige dingen aangeboden.

ik heb thuis gewoon erg weinig plaats om te werken en dan is het niet evident om nog een meubel binnen te sleuren. Vindt mijn man niet zo leuk, haha

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.