Opgeknapte Dewalt DW125 radiaalzaag (230V)

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
De Dewalt radiaalzaag is volledig opgeknapt en voorzien van een nieuwe tafel. Alle bewegende delen zijn schoongemaakt en opnieuw in de olie gezet. Hierdoor is de zaag in alle richtingen soepel te verstellen. Alle hoeken zijn gecontroleerd en opnieuw ingesteld, zodat deze in alle richtingen haaks is. De zaag heeft in alle richtingen positieve stops (0, 45, 90 graden…), waardoor je snel en accuraat kunt werken. Natuurlijk is dubbel verstek mogelijk.

Deze radiaalzaag is zeer compleet. De beschermin van het zaagblad is aanwezig, net als het spouwmes en de anti-kickbacktanden. Die laatste zijn nodig om veilig te kunnen schulpen. Enkel de berming rechts van het zaagblad ontbreekt. Ook heeft deze zaag de optionele automatische terugtrekking van de zaag. Het zaagblad en de motor worden door een veermechanisme weer automatisch in de begin stand gezet. Zelfs de handleiding zit er bij!

De marktplaatsvraagprijs is €425, forumprijs is €400.

De zaag is voorzien van een nieuw werkblad en aluminium langsgeleider/fence. Bij dit soort zagen valt het blad achter de fence. Bij een klein blad kun je de fence wat verder naar achter zetten om zo een groter zaagbereik te hebben. Bij een groter zaagblad heb je minder zaagbereik, maar kun je dikker materiaal zagen. Met een kleiner blad en een verdere aanpassing van de fence kun je breder zagen.

In de fence zitten nu een sleuf voor 90 graden, maar natuurlijk kan de zaag op elke hoek ingesteld worden en kun je een nieuwe inkeping maken. Mocht de fence beschadigd raken, dan vervang je die door een plank van ongeveer dezelfde dikte en hoogte.

Tegenover normale afkortzagen heeft de radiaalzaag een aantal voordelen:

• Het eerste is natuurlijk dat het zaagbereik een stuk hoger is. Deze zaag kan 335 mm plaatmateriaal afkorten (met een kleiner blad en aanpassing van de fence nog meer). Dat is eer dan bv een Festool Kapex 120 (308 mm).
• De hoek waarmee afgekort kan worden is groter. Met de juiste fence kun je tot 90 graden aan, terwijl de meeste afkortzagen niet verder gaan dan 60 graden.
• Daarnaast is het mogelijk om een sleuf te maken in het hout. Met een optionele dadostack kun je zelfs bredere sleuven te maken.
• Daarnaast kun je het blad 90 graden draaien zodat deze parallel aan de langsgeleider/fence staat. Hierdoor kun je ook balken of plaatmateriaal/balken in de lengte zagen/schulpen (zie foto's). Dit kan van 0 tot 605 mm.
• Het belangrijkste voordeel is echter dat je het zaagblad door het hout trekt. Hierdoor is het hout altijd ondersteund en krijg je een veel mooiere zaagsnede (vergelijkbaar met een zero clearance insert bij een zaagtafel).
• Hierdoor is het ook mogelijk om verschillende diameters zaagbladen te gebruiken. Alles tot 255 mm kan.

Specs:

• Zaagbereik bij afkorten: 335 mm
• Schulpen: tot 435 mm
• Zaaghoogte: 85 mm
• Vermogen: 1,45 kW / 2 PK (220V)
• Afmetingen tafel: circa 1020 mm x 720 mm x 12 mm
• Afmetingen zaag excl. tafel en onderstel: 745 x 520 x 600 mm
• Zaagblad : 250 mm x 60 tanden
• Met spouwmes
• Met bescherming van het zaagblad aan een zijde
• Met automatisch terugtrekking van de zaag

De zaag komt met een nieuw Ecotools professional zaagblad! Op de foto's staat de zaag op een hondje/plaat met wielen. Deze zit niet bij de zaag.

De tafel kan van de zaag af en het onderstel kan er ook af, waardoor deze in bijna elke auto past. Ik heb de zaag vervoerd in een Peugeot 208. De zaag staat in Maastricht en kan daar afgehaald worden.


01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg


08.jpg

09.jpg
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hmm, ik zie nu dat in de titel DW125 staat. Maar het is natuurlijk een DW1251, zoals op de foto's te zien is.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Ik heb er zo eentje van een medeforumlid en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.(y)
 

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Ik heb er zo eentje van een medeforumlid en tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.(y)
Dat is de reden dat ik toch maar gereageerd heb. Spaart me een nieuwe afkortzaag uit en als het een beetje meezit ook de bosch pts10 zaagtafel... Mooi combinatieritje waarin ik ook een vvd op haal, dus was er in de buurt 😋
 

GerardusR

Actieve deelnemer
28 jan 2021
143
38
39
Terneuzen
Bedankt voor het hartelijke ontvangst! Net overal voor de file doorgeglipt. Telkens net het begin van 90 of 70 bij de knooppunten. Dus om 16u weer terug in Zeeland. Toevallig stond de buurman zijn haag te knippen dus die kon mooi helpen dragen, scheelt weer een hoop moeite 😅 Zaag staat voorlopig op de werkbank te wachten. Blad is al terug gemonteerd. Ging vlot met de lijntjes. Ben denk ik wel een rubber voetje bij jou verloren, of het moet al kwijt geweest zijn.

Misschien eens kijken voor een klein aggregaatje, dan kan ik hem al gebruiken en moet hij niet meer verhuizen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.