Open dag hout 2024 is op 26 en 27 oktober 2024

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.795
42
Wij als de Gilde van Vlaamse Houtdraaiers behoren ook heel graag bij het fantastische evenement open dag hout. Voor ons is dit ons jaarlijkse feest om te mogen deelnemen.
Jaap, je mag ons zeker weer op het lijstje plaatsen.
Groetjes uit België,
Sirjacobs Didier en onze volledige kern.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

jegmond

Nieuw lid
8 okt 2019
22
15
Geldrop
Oh, gezellig, vorige keer goed bevallen dus zal dit jaar ook wel weer van de partij zijn. Gaan we weer iets bouwen want dan neem ik m'n kluszin mee....
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.808
1.015
Omgeving Eindhoven
Gaan we weer iets bouwen want dan neem ik m'n kluszin mee....
Het lijkt mij zeker leuk om iets te gaan doen.
Vorig jaar bij de evaluatie had ik het al even aangestipt, maar misschien is het leuk om met een paar mensen zelf aan een meubeltje oid te werken. Zodat er echt iets van activiteit is in/rond de stand, zoals bij meerdere houtdraaiers ook wordt gedaan.
Trekt mensen aan ipv dat ze meteen doorlopen, geeft stof om met bezoekers over te praten, maar ook iets te doen voor als het even rustig is tussendoor.

Misschien kan @jaap wel een paar werkbanken regelen om te gebruiken? Dan kunnen we tzt wel bedenken wie er is om in de stand iets te maken + wie wat meeneemt verder.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.960
2.718
Gaanderen
Klusrob, ik heb iets vernomen dat er aan meer activiteiten gewerkt gaat worden. Mij lijkt het juist leuk dat bezoekers dan ook mee kunnen doen, of een gebruikte techniek kunnen oefenen. Je moet wel mensen hebben die ook achter een stand willen staan en het willen uitleggen en voordoen.
 
  • Leuk
Waarderingen: klusrob

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.145
1.787
Terkaple
www.woodworking.nl
Ha, daar weet Wim alles van. Vanuit de vrijwilligers die vorig jaar geholpen hebben, is een klein werkgroepje ontstaan. Uit dat werkgroepje komen een aantal ideeën, zoals graag wat meer workshops, eneen grotere ontmoetingsplaats om andere forummers live te ontmoeten. M.b.t de workshops zou het ook mooi zijn om daar b.v. al op zaterdagmiddag invulling aan te geven. Heb met een aantal mensen inmiddels contact gehad, en er zijn mogelijkheden voor een workshop lepelsnijder, kumiko, beeldhouwen, pyrografie,houtdraaien, houten ring maken, figuurzagen een stukje damast staal bewerken tot b.v. een sleutelhanger etc. Ik hoor graag, nu we het er toch over hebben, wat de wensen van jullie zijn. Zo'n workshop betaal je een klein bedrag voor, ik denk aan 10 of 15 euro voor ongeveer 2 uur.
Je kunt er 's morgens en 's middags eentje doen en dan is er nog tijd over om rond te kijken en met andere houtwerkers contact te maken. Zo'n idee heeft wel consequenties voor de invulling van de hal, dat vergt nog wel wat denkwerk.

jaap

ps, Goed van Wim om dit aan te kaarten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Rizz

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.960
2.718
Gaanderen
Jaap je klapt uit de school.:LOL: Ik was van plan om na mijn vakantie even contact met je op te nemen. Een en ander vergt een goede voorbereiding. Ik verwacht dat er veel meer belangstelling voor is dan onze vorige poging. Dus ook een flinke voorbereidingstijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: jaap

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.960
2.718
Gaanderen
Je kunt er 's morgens en 's middags eentje doen en dan is er nog tijd over om rond te kijken en met andere houtwerkers contact te maken. Zo'n idee heeft wel consequenties voor de invulling van de hal, dat vergt nog wel wat denkwerk.

Jaap ik begrijp het niet. Workshop op zaterdag en dan rond kijken? Misschien lees ik het verkeerd? Voor zondag is het me wel duidelijk.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.145
1.787
Terkaple
www.woodworking.nl
Mijn idee, maar weet niet of het helemaal haalbaar is, is per dagdeel een workshop, misschien ook 3 op een volle dag. Maar forummers willen ook wel even rondkijken, met elkaar praten of kennismaken etc. Alleen hollen van workshop naar workshop lijkt me een te beperkte dag, dus voor het sociale deel moeten we ook tijd vrij houden.
Omdat er toch forummers zijn die een voorkeur voor zaterdag hebben, zou ik graag voor hen wat op de zaterdagmiddag organiseren.

Mijn idee is om aan de ODH website een soort reservering deel te maken, waar alle workshops op staan, de tijden en hoeveel deelnemers er aan mee kunnen doen. Je kunt dan inschrijven en je workshop reserveren. Zo krijgen we wat inzicht wie en waar wat wil gaan doen. Ik zou het liefst zien dat deelnemers aan een workshop van te voren zo kunnen reserveren.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.