Opberging schroeven

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
Heeft er iemand een leuke oplossing om schroeven op te bergen? Ik heb er in alle maten van de kleinste tot 140 mm.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
bakjes zijn er in allerlei soorten en maten.
ik laat ze in de dozen zitten (koop altijd dozen van 200 of 1000)
en deze staan gewoon opgestapeld op een plank.
als ze bijna op zijn koop ik een nieuwe doos en gooi het restje er bij
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.438
393
Dordrecht
Ik heb ze nu in een schappenkast staan, maar ik ben van plan om zo'n schroevenrek met hellende planken te maken om de doosjes schroeven daarin te kunnen zetten.
Gewoon de benodigde doosjes schroeven in een systainer om mee te nemen werkt voor mij prima
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Ben je van plan om de schroeven alleen in de werkplaats te gebruiken, of neem je ze ook wel mee voor een klusje oid? Voor alleen in de werkplaats is een vast systeem misschien prettiger, voor mee op de klus een draagbaar systeem.
Zelf heb ik de schroeven in hun eigen doosje waarin ze verkocht worden. De maat staat erop en doosje is vaak stevig genoeg totdat de schroeven op zijn.
Voor moeren, bouten, ringen, zelftappers enz. enz. gebruik ik assortimentsdozen van Hbm. Dit meer omdat ik dit minder vaak gebruik, maar als ik het gebruik heb ik alles bij de hand wat ik nodig heb.
Dit zou je uiteraard ook voor schroeven kunnen gebruiken.
 

WR1944

Oud hout
Toevallig kwam ik deze Instructable tegen vandaag. Misschien geeft dit inspiratie.

 

Dries

Actieve deelnemer
10 jul 2015
82
5
Wetteren
Ongeacht het systeem dat het wordt, zou ik steeds opteren voor losse bakjes (aan de muur, in een schuif, in een kast, aan french cleats,...)
Als je meerdere schroefmaten nodig hebt voor een groter project kan je ze eenvoudig op de werkbank of montagetafel zetten en grabbel je in het bakje wanneer je ze nodig hebt en zet je nadien de bakjes terug.
Ik heb vaak de neiging een handvol schroeven te nemen en dan belanden diegene die je niet meer gebruikt ergens in een zak of in een hoekje om ze nadien in de alomgekende alle-maten-door-elkaar-schroeven-pot te doen...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Dit zijn inderdaad een van de mooiste en makkelijkste Wim.
Je ziet ze nog vaak in ijzerwarenzaken (als ze er nog zijn).
Maar voor een niet professionele gebruiker zoals je al aangaf erg kostbaar.
Mvg, :).
Ja zo'n zaak ik dus gehad. De laatste kasten met kantelbakjes staan nu bij mijn broer. Ik heb er geen ruimte meer voor.
 

zoldercircuit

Actieve deelnemer
7 mrt 2019
74
1
ik heb nog een lade vrij dus ik heb ze maar in de doos in de lade gelaten. Jammer dat de maten niet altijd op dezelfde plaats staan...
 

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Hier een ladekastje, en de originele doosjes van 200st staan op hun kant, waardoor ik alles gesorteerd heb op maat.
Voor spijkers etc ga ik idemdito doen als ik weer een stapel verpakkingen heb
 

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Ik gebruik Stanley Fatmax organizers.
1590444190055.png
Zelf in te delen en makkelijk mee te nemen. Stapelbaar. Robuust. Ben er heel tevreden over, wel ook prijzig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.