opbergen gereedschap werkplaats - gereedschapsbord

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
167
7
Hoi iedereen,

Hoe bergen jullie al het gereedschap in jullie werkplaats op?
Hangen jullie schroef-boormachines ook binnen handbereik aan een bord?

groetjes
Jan
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.245
588
Moordrecht
Bij mij zit verreweg het meeste in lades. Alleen wat langere of grotere dingen, zoals linialen, hangen bij m'n werkbank in de buurt. M'n schroevers hangen aan hun eigen rekje, met de laders erbij
 

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
27
36
Vlijmen
ik werk het meeste met handgereedschap, dus dat hangt aan een bord binnen handbereik of zit in lades netjes opgeborgen. mijn meest gebruikte schaven staan onder mijn werkbank en de rest in een kast.
omdat ik geen klimaat controle heb in mijn schuur heb ik in alle lades en kasten waar gereedschap in zit vochtvreters staan. Het gereedschap de open en bloot hangt heeft een laagje bijenwas/olie mix tegen de roest.
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.439
659
Enschede
ingoogni.nl
Handgereedschap staat/ligt onder de werkbank en een deel ligt in het beitelbakkie op de bank. Electrisch gereedschap zit in kisten, koffers, in kasten. Voor het handgereedschap komt er tzt een gereedschapskist, maar dan nog wordt het gereedschap voor gebruik onder de bank uitgestald.

Ik heb door een horizontaal schuivende garagedeur weinig muurruimte. Kasrten kunnen voor die deur staan. Fietsen ook :(
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.730
2.869
Ik heb ook 11 strekkende meter bovenkastjes. Dan hou ik de ruimte op de vloer vrij voor machines en om zelf te lopen. Door de beperkte ruimte en vooral breedte gebruik ik mijn zaagtafel ook als werkbank, verder heb ik een 3 meter hoge stelling voor elektrisch gereedschap.
 

Handtools only

Post veel
3 nov 2018
793
843
de buurt van den bosch
Heb een grote kast gemaakt met wat deurtjes voor elkaar waar je een hoop aan kunt hangen.
Ook diverse gereedschappen aan de muur zoals handzagen,booromslagen en handschaven.
 

Bijlagen

  • DSC00665.JPG
    DSC00665.JPG
    105,7 KB · Weergaven: 63
  • DSC00284.JPG
    DSC00284.JPG
    124,5 KB · Weergaven: 50
  • DSC00320.JPG
    DSC00320.JPG
    98,8 KB · Weergaven: 69

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
605
171
Opbergruimte is vooral voor het gereedschap dat ik (nu) niet gebruik. Benodigd elektrisch gereedschap uit de kist binnen handbereik en het handgereedschap in project gebonden kartonnen bakjes om het werk. De rest in kist, op het schap, in de la of aan de magneetstrip :)
 

fromeverybody

Nieuw lid
24 nov 2021
8
8
Utrecht
Ik heb sinds een tijdje een en ander aan de muur gemaakt met zelfgemaakte houdertjes en verborgen magneten. Ik heb me laten inspireren door youtube filmpjes over tool cabinets. Wellicht dat ik in de toekomst nog een echte kast maak zoals jullie hierboven hebben beschreven. Vooralsnog is dit het resultaat. De magneten heb ik hier gekocht:
 

Bijlagen

  • IMG_0912.jpeg
    IMG_0912.jpeg
    134,4 KB · Weergaven: 37
  • IMG_0919.jpeg
    IMG_0919.jpeg
    162,2 KB · Weergaven: 33
  • Leuk
Waarderingen: jantje1987 en Vigier

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.