Op zoek naar een adapter voor een nader te identificeren merk draaibank

Matjeude

Nieuw lid
10 mrt 2017
1
0
Hallo allemaal,

Herkent iemand mijn draaibank (zie foto's)? Ik zou er namelijk graag een chuck op bevestigen, maar het lijkt erop dat ik een ongebruikelijke draad heb. De 3/4 10tpi naar M30 3,5 adapter van Baptist gaat er namelijk niet op, terwijl ik toch echt 10 turns tel en een dikte van 3/4" meet. Volgens iemand bij HBM zou dit kunnen doordat de draad van het type BSW is (Whithword). Daar heb ik tot dusver geen adapter voor kunnen vinden...

Mijn vraag is dus: wat doe ik hiermee? Misschien herkent iemand van jullie het type en merk? Ook zou ik natuurlijk iets custom kunnen laten maken, maar ben een beetje bang dat dit wat al te duur uitvalt. Wellicht is een andere draaibank scoren (met een wat normalere draad) een beter en goedkoper idee? Wat raden jullie aan?

Alvast dank!

Matthijs

PS: ik ben een beginner en zou me graag verdiepen in het draaien. Het is dan ook mn eerste draaibank, en vooral bedoeld om het op te leren.
 

Bijlagen

  • IMG-6983.jpeg
    IMG-6983.jpeg
    143,2 KB · Weergaven: 50
  • IMG-6984.jpeg
    IMG-6984.jpeg
    80,5 KB · Weergaven: 47
  • IMG-6986.jpeg
    IMG-6986.jpeg
    85,6 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:

janfaas

Nieuw lid
18 jun 2012
1
0
Hallo allemaal,

Herkent iemand mijn draaibank (zie foto's)? Ik zou er namelijk graag een chuck op bevestigen, maar het lijkt erop dat ik een ongebruikelijke draad heb. De 3/4 10tpi naar M30 3,5 adapter van Baptist gaat er namelijk niet op, terwijl ik toch echt 10 turns tel en een dikte van 3/4" meet. Volgens iemand bij HBM zou dit kunnen doordat de draad van het type BSW is (Whithword). Daar heb ik tot dusver geen adapter voor kunnen vinden...