Op bezoek bij Mappa Tools

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.725
2.586
Gaanderen
Ja vanmiddag was het zover. Rene (forumnaam Rendew) en ondergetekende gingen naar het noorden. Vroeger gingen we gezamelijk maar om vanuit Doetinchem via Amsterdam richting Joure te gaan en terug was wel een hele grote omweg. Toch kwamen we tegelijk aan. Mappa Tools is een bedrijf van Jaap en een goede vriend van hem.
Hier de link naar een ouder draadje over het ontstaan van Mappa Tools.
Wij kennen Jaap al lang. Hij organiseert de Opendag hout (met anderen) en is de oprichter van dit mooie forum. Ik had tijdens een van de laatste gesprekken al een uitleg gehad en een kijkje naar toekomstige ontwikkelingen.
Nu zag ik de kloppers in levende lijve. Ja ik werd er een beetje hebberig van. Een geweldig mooie uitbreiding van mijn verzameling. Wat zal de baas thuis zeggen?:mad:
Nou ja, niets is zo lekker als het weer goedmaken:eek: (mag je dat tegenwoordig nog zeggen?) Hier een foto van al dat moois.
IMG20220516181110 (1).jpg
Tsja kiezen is moeilijk. Welk handvat Cocobolo ? Blackwood? Kingwood? Of toch een special met eigenhout keus. De koppen van deze kloppers zijn allemaal gestabiliseerd.
Ja met 5 jaar garantie heb ik begrepen. Help ik wil ze allemaal.
Wat zit er nog in de pijplijn? Handvat schroeverdraaier nee die staat al op de site zag ik. Er komen prachtige beitels aan precisie geslepen van zeer hoogwaardig staal met zeer mooie handvatten.
Verder weet ik dat ik mijn stabitilatiehars ook hier kan kopen. Staat (nog) niet op de site maar wel bestelbaar..
Willen jullie er ook een dan zou ik er snel bij zijn want dit worden collector items. De prijs is naar de kwaliteit die hier geleverd word. Bedenk wel dat hout goud is heden ten dage.
Met de inflatie en het tekort aan hout zijn de prijzen nu laag. Grijp je kans.
Ja ik heb 40 jaar in de verkoop van ijzerwaren en gereedschappen gezeten dat is te merken nu ik het subjectief terug lees. Wat zijn ze mooi.
 

Rdl

Post veel
7 okt 2021
977
399
hilversum
Is het toevallig ook ter spraken gekomen of de Esdoorn/maple klopper kop ook met gekleurde hars kan?
Neem aan van wel maar tot zover zie ik alles gekleurd behalve de koppen.
Leek mij persoonlijk wel interessant om te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.