Ook maar even voorstellen.

ArjandJ

Actieve deelnemer
3 jun 2020
37
27
Alkmaar
Mijn naam is Arjan de Jong (59) uit Alkmaar.
Ik ben iemand die graag bezig is. Hobbys zijn fotografie, koken en klussen. En bij het laatste gaat mijn voorkeur toch wel uit naar het werken met hout. Liefst massief. Enkele keren met MDF aan de gang geweest maar dat is het toch niet.
Met het houtbewerken/meubels maken ben ik al wat jaren bezig. Een van m'n eerste projecten was de wieg van mijn dochter en de commode. Het zagen van de ~30 stijlen voor de wieg uit de hand met de figuurzaag kan ik me nog goed herinneren.
Daarna wat kastjes, boekenkasten en dergelijke gemaakt. Vrij simpel met deuvels.
Mijn laatste project was om voor iemand een regaal te maken vanaf een foto in een een life style magazine. Toen voelde ik toch wel dat mijn hart hier naar uit gaat.
Vanuit 2 en 4 cm eiken planken een mooi resultaat geleverd.
Regaal_01.jpg
Regaal_02.jpg
Alle onderdelen gezaagd
Regaal_03.jpg
Binnenstuk gereed voor lijmen
Regaal_04.jpg
En in de klemmen.
Regaal_05.jpg
De zijstukken en de bovenplank gelijmd
Regaal_06.JPG
Het resultaat.
Regaal_07.jpg
En op z'n plek gemonteerd. Dat laatste was nog wel een dingetje. De regaal woog bijna 20 kilo en het was een gipsen wandje waar het gemonteerd moest worden.
Gelukkig vonden ze op de juiste plekken de rachels van de gipsplaten. Hij hangt dan ook stevig aan de muur :)

Komende projecten worden een eiken tafel voor op het terras en nieuwe keukenfronten.
Daarnaast zal ik veel gebruik maken van dit forum om mijn kennis bij te spijkeren.
Ook denk ik erover om een cursus te gaan doen voor meubels maken (zwaluwstaarten, verbindingen, afwerken, ed.)

Groet,
Arjan de Jong
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.