Ook even voorstellen

frank.vanhelmond

Nieuw lid
4 jun 2024
3
2
6024AM
Mijn naam is Frank en knutsel graag met vanalles en nogwat. Onlangs een gebruikte zaagtafel gekocht een Scheppach ts4000. Dit is ook meteen de reden waarom ik op dit forum terecht ben gekomen. Omdat ik hier nieuw ben en dus nog niet weet wat ik waar moet posten val ik maar gelijk met de deur in huis met de vraag waarmee ik hierzo ben terecht gekomen. Mijn zaag krijg ik nl niet precies op 90 gr haaks gezet, en ben dus op zoek naar gegevens hoe ik deze kan afstellen. Ben al een aanslag tegen gekomen wanneer je de klep achter de motor losmaakt. Daar zit links bovenin een stelbout waartegen het draaimechanisme aan komt bij een 90 gr haakse stand. Omdat de zaag maar op 89 gr komt heb ik deze iets aangepast, echter zonder succes nl de aanslag wordt niet meer aangesproken echter wordt het kantelmechanisme elders tegen gehouden. Ik weet zo niet verder waar ik dit zou moeten gaan zoeken maar hoop dat iemand van jullie me hierbij enkele goeie tips kan geven
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
937
787
Nootdorp
welkom, enneh ik kan je even niet helpen met je vraag. Wellicht een van de andere 20.000 leden wel.
 

frank.vanhelmond

Nieuw lid
4 jun 2024
3
2
6024AM
probleem gevonden, tijdens schoonblazen viel mijn oog toevallig op iets wat op stof/ zaagsel leek maar wat ik niet weg geblazen kreeg. Ben hier zeker 5 min bezig geweest om dit weg te steken, was keihard. Nu opnieuw 90 gr haaks afstellen met stelbout dan klaar.
Nu snap ik ook waarom vorige eigenaar zei dat wanneer ik het blad haaks wil zetten ik een flinke draai aan stelwiel moet geven;)
IMG20240604172822.jpg IMG20240604162632.jpg
 

Bijlagen

  • IMG20240604162632.jpg
    IMG20240604162632.jpg
    111,5 KB · Weergaven: 8
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: rmenkveld en Roel22

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.