Onze Woodworking.nl challenge 2021, de spelregels

jaap

Moderator
9 mrt 2008
4.434
618
Terkaple
www.woodworking.nl
We zijn los, voor wie nog niet begonnen was... De komende maanden een leuke actie, een beetje wedstrijd, maar vooral het mee doen. Spelregels kunnen aangepast worden als ze tekort schieten. Het doel is zoveel mogelijk deelnemers en elkaar stimuleren echt gave werkstukken te maken.

De spelregels:

• in basis 3 categorien, houtsnijden, houtdraaien en werkstukken die van de werkbank komen zoals kistjes, kastjes, krukjes, zelfgemaakte gereedschap, combinaties met andere materialen etc.
  • werkstukken moeten draagbaar zjin
  • materiaal keuze vrij, misschien wel leuk om bij het werkstuk te vermelden wat de materiaalkosten (incl afwerken) geweest zijn. Een stuk ebben wat je krijgt zou bij de houthandel wel b.v. 40 euro kosten... of 20 kg epoxy oid, bladgoud verzin het maar.
  • van alle deelnemende werkstukken is een kleine bouwbeschrijving met foto's en eventueel filmpje te zien op het forum in de bijbehorende rubrieken
  • Meerdere inzendingen per deelnemer mogelijk ....
  • onafhankelijke jury, een deelnemer die zich niet goed behandeld voelt krijgt de kans bij een klachtencommissie zijn verhaal te doen en eventuele revanche.
  • Leuke prijzen per categorie en een forumpublieksprijs via een poll op het forum
  • Deelnemers moeten bereid zijn hun werkstuk enige tijd ter beschikking te stellen voor de jury en om ten toon te stellen (waarover nog geen invulling is....)
  • Deelnemers krijgen eeuwige roem in een aparte galerij of rubriek op het forum.
  • Meedoen door je inzending op het forum te zetten tot half januari 2021.
  • Bekendmaken uitslag eind januari 2021

Heel veel succes en vooral veel plezier!

namens het forum,

jaap

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: TH0M, Taab en vandikte

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
3.113
164
Riemst
Ik ga proberen. Er ligt een project klaar maar renovatiewerken aan mijn woning hebben nu prioriteit.

Wat zou jij graag als einddatum zien Nico? Als het voor jou kort dag is, dan waarschijnlijk voor andere ook.

jaap
Ha Jaap,
Ik dacht meer aan eind februari. Dit rekening houdend met kerst, nieuwjaar en eventuele koude waardoor het te koud is voor in de werkplaats. Zelf kan ik het wel warm stoken maar ik ken toch een aantal draaiers die met kou niet draaien.
Misschien reageren meer forumers. Ik kan ook werkstukken laten zien welke ik al gedraaid heb, dus een echt probleem is het niet.

• Leuk
Waarderingen: zeno

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.010
404
De einddatum laat ik graag aan Jaap / jury / oorlogstribunaal / ...

Aan de begindatum mag wat mij betreft wel enigszins paal en perk worden gesteld. Niet om Nico's idee van deelname met reeds afgerond werk te saboteren; ik verheug me nu al op zijn bijdrage. Maar als stimulans voor creativiteit en activiteit van de forumleden zou deelname met recent / actueel werk voorkeur moeten hebben.
Dit is natuurlijk moeilijk te controleren en het moet ook vooral geen halszaak worden, maar neem bijvoorbeeld 1 oktober jl. als datum waarop het werk nog niet voltooid mocht zijn. Spelregel 4 m.b.t. het geïllustreerd bouwverslag kan daarbij als filter dienen.

PS Er stond bij eerste plaatsing van dit bericht een "duimpje naar beneden" in de tekst. Geen idee hoe die daar terechtkwam, in ieder geval zeker niet bewust door mij geplaatst en geheel strijdig met mijn intenties. Die zijn namelijk t.a.v. het forum (y)

PPS Weer iets geleerd: ik had het over Nico's bijdragen en wou hem de keus laten of dat 1 bijdrage of meerdere bijdragen zouden zijn. Plaatste daarom die n tussen haakjes. Dan krijgt je bericht dus een heel andere lading :oops:😇

Laatst bewerkt:
De einddatum laat ik graag aan Jaap / jury / oorlogstribunaal / ...

Aan de begindatum mag wat mij betreft wel enigszins paal en perk worden gesteld. Niet om Nico's idee van deelname met reeds afgerond werk te saboteren; ik verheug me nu al op zijn bijdrage. Maar als stimulans voor creativiteit en activiteit van de forumleden zou deelname met recent / actueel werk voorkeur moeten hebben.
Dit is natuurlijk moeilijk te controleren en het moet ook vooral geen halszaak worden, maar neem bijvoorbeeld 1 oktober jl. als datum waarop het werk nog niet voltooid mocht zijn. Spelregel 4 m.b.t. het geïllustreerd bouwverslag kan daarbij als filter dienen.

PS Er stond bij eerste plaatsing van dit bericht een "duimpje naar beneden" in de tekst. Geen idee hoe die daar terechtkwam, in ieder geval zeker niet bewust door mij geplaatst en geheel strijdig met mijn intenties. Die zijn namelijk t.a.v. het forum (y)

PPS Weer iets geleerd: ik had het over Nico's bijdragen en wou hem de keus laten of dat 1 bijdrage of meerdere bijdragen zouden zijn. Plaatste daarom die n tussen haakjes. Dan krijgt je bericht dus een heel andere lading :oops:😇
HaHa, je saborteerd niets hoor Kor. Ik wil ook het liefst nieuw werk brengen.🙂

• Leuk
Waarderingen: Kor

trigger

Actieve deelnemer
15 jun 2020
535
231
Even dat ik het begrijp, je mag geen elektrisch gereedschap gebruiken buiten een draaibank? Of lees ik dat verkeerd?

trigger

Actieve deelnemer
15 jun 2020
535
231
Ok, dus de regels draaien vooral om de startdatum, zijn in 3 groepen ingedeeld en de jury gaat bepalen welke ze het leukst/mooist vinden, check. Ik ben toevallig vandaag een mini project begonnen, zal zo mijn eerste inzending doen dan.

• Leuk
Waarderingen: Kor en jaap

jaap

Moderator
9 mrt 2008
4.434
618
Terkaple
www.woodworking.nl
Even dat ik het begrijp, je mag geen elektrisch gereedschap gebruiken buiten een draaibank? Of lees ik dat verkeerd?
Maak het niet te moeilijk, zoveel mogelijk deelnemers dat wordt het leuk. Dus geen beperkingen, alles gereedschap is toegestaan. Dat geldt ook voor de rest van de omschrijving (suggesties welkom) Dus alle meubelmakers, gereedschapsmakers etc werk van hout die niet specifiek houtdraaiwerk zijn of snijwerk, graag in deze rubriek. Gebruik vooral het gereedschap dat je graag wilt gebruiken, elektrisch, cnc, watersnijder of met een aardappelschilmesje... Het gaat om het resultaat. Machinale zwaluwstaarten zien er anders uit dan handgezaagde, maar is niet beter of slechter. De kunst is vooral creatief zijn en de forummers verrassen. De liefde die je in je hout stopt brengt je naar de eeuwige roem.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
6.269
448
Gaanderen
Ha Jaap,
Ik dacht meer aan eind februari. Dit rekening houdend met kerst, nieuwjaar en eventuele koude waardoor het te koud is voor in de werkplaats. Zelf kan ik het wel warm stoken maar ik ken toch een aantal draaiers die met kou niet draaien.
Misschien reageren meer forumers. Ik kan ook werkstukken laten zien welke ik al gedraaid heb, dus een echt probleem is het niet.
Nico ik ben speciaal hiervoor begonnen mijn werkplaats te isoleren 😇

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Kor en Nico Oosthoek

jaap

Moderator
9 mrt 2008
4.434
618
Terkaple
www.woodworking.nl
Ha Jaap,
Nico ik ben speciaal hiervoor begonnen mijn werkplaats te isoleren 😇
Nico heeft zo veel werkstukken Wim, daar kan hij de hele winter de werkplaats mee verwarmen...

Maar even op je vraag Nico: geen probleem om de eind datum wat aan te passen... het risico is dat we dan allemaal nog even niks doen en het op het laatst nog moet gebeuren.. Mijn voorstel is om te kijken of er voldoende deelname komt en dan wat schuiven met de datum of zo. Als het maar een leuk ding wordt, die challenge.

jaap

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.