Online verkopen van je handgemaakte producten

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
465
216
Wetteren, Belgie
recent nog kwam de vraag hoe je je eigen realisaties kunt verkopen en toevallig kwam deze post vandaag via FB voorbij en het initiatief leek me aardig.

Ik heb GÉÉN link met de eigenaar of de site, weet ook niet of de voorwaarden goed zijn of hoe betrouwbaar alles is.

Hier enkel de link naar de website ter info : Handgemaakte producten | Lokale Makers | Meesterlijk Gemaakt
Je kan je producten gratis aanbieden en je betaalt 5% commissie als je iets verkoopt.
Verder staat de site vol spellings- en grammatica fouten.

jorisvh

Post veel
Lijkt zeer recent. De Instagram post om de website aan te kondigen is 1 dag oud.

5% commissie klinkt niet verkeerd in vergelijking met bvb Etsy e.d.

Alles wat van hout is lijkt van bij Brems Doors te komen. Als dat deze Brems Doors Maatwerk binnendeuren is, die zijn deel van de Cras Woodgroup. Uniek en Ambachtelijk zijn niet de eerste woorden die daarbij opkomen …

Buiten “Je betaald alleen een 5% commissie! “ zie ik niet zo veel taalfouten.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
465
216
Wetteren, Belgie
“Je betaald alleen een 5% commissie! “ zie ik niet zo veel taalfouten.
Nog twee voorbeeldjes: "waar je naar opzoek bent", "jouw producten zichtbaarheid bij enthousiaste kopers en geef jezelf zo meer bekendheid". Die laatste zin slaat nergens op.
Ze schrijven hun eigen merknaam niet consequent op dezelfde manier (met/zonder koppelteken, met/zonder hoofdletters).
Slechts enkele aangeboden producten, waarvan één vermoedelijk illegaal (BMW sleutelhanger door een printservice)
In de algemene voorwaarden ontbreken soms zinsdelen, is de tekst soms niet leesbaar door haperende html. Over de wettelijkheid van de algemene voorwaarden kan ik me niet uitspreken (ik ben geen advocaat) maar over sommige delen heb ik mijn twijfels.

Allemaal details, ik weet het, maar ik vind het storend en amateuristisch. Maar op zich wel een leuk idee.

jorisvh

Post veel
Voor mij is het altijd veelzeggend wanneer je onder het kopje 'over ons' helemaal niets over 'hen' te weten komt.
en als je dan zelf op zoek gaat door het BTW-nr in de KBO op te zoeken blijkt dat de eigenaar een werknemer is van Brems Doors en dat Brems Doors 4 van de momenteel 5 aangeboden producten aanbiedt 🤔.
(en het 5de is een, inderdaad wellicht illegale, 3D-print)

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.254
984
Omgeving Leiden
Ach, weet je, je moet ergens beginnen. Het is een initiatief, een begin. Natuurlijk moet het nog verbeterd worden en aangepast. Het is beter hun verbetertips te geven dan de boel af te kraken.

• Leuk
Waarderingen: hansth

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.