Onbekend hoekprofiel voor versteviging

Toine

Nieuw lid
9 dec 2021
3
0
Maarssen
Mijn schoonvader heeft vroeger een hoop opbergbakken gemaakt waarbij hij de hoeken verstek lijmde en vervolgens verstevigde met een hoekprofiel zoals op de foto te zien is. Ik wil nu zo'n bak repareren waar het profiel vanaf is, maar heb geen idee hoe dit heet of waar ik het kan krijgen. Het is kunststof, geen metaal. Zoals je kan zien is het geen simpel L-profiel, de randjes lopen terug in, wat juist voor de stevigheid zorgt. En het is geen ingezaagde vierkante buis, want de ronding op de hoek is minder scherp dan de ronding van de randjes.
Mijn schoonvader is er helaas niet meer om het aan te vragen, dus bij deze hoop ik dat iemand van jullie het weet?
 

Bijlagen

  • IMG_8551.jpg
    IMG_8551.jpg
    46,6 KB · Weergaven: 94

Toine

Nieuw lid
9 dec 2021
3
0
Maarssen
Is het niet gewoon een kokerprofiel waar stukken uitgeslepen zijn?
De gefotografeerde is dat niet, want zoals gezegd, de ronding op de hoek is minder scherp dan de ronding van de randjes. Maar je zou het op die manier inderdaad wel kunnen oplossen.
 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.620
686
Antwerpen
Dat lijkt er inderdaad erg veel op! Op de site van Kewlox verkopen ze vrijwel alle onderdelen van hun kastsysteem los, behalve nou nèt die hoekprofielen.
je kunt bellen en maar proberen "mijn oude profielen zijn verroest en ik wil ze vervangen" bla bla ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Toine

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
122
59
Bilzen
Met verhuizing profiel kwijtgeraakt, en wil toch die kast weer in elkaar zetten ..
Ik heb dit ooit met succes bij de Zweedse meubelgigant gedaan om tafelbeslag te scoren. Beetje onethisch, maar wel erg goedkoop: gratis dus, behalve de verzendkosten voor een onderdeel dat vanuit Zweden moest opgestuurd worden.
 

zeno

Actieve deelnemer
Ik heb dit ooit met succes bij de Zweedse meubelgigant gedaan om tafelbeslag te scoren. Beetje onethisch, maar wel erg goedkoop: gratis dus, behalve de verzendkosten voor een onderdeel dat vanuit Zweden moest opgestuurd worden.
Haha, als het gratis is is het wel twijfelachtig. (Maar gok dat je dat vantevoren niet wist)

Maar als je er voor betaald .. waarom niet :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.