Onbalans draaibank

Arminko

Nieuw lid
28 feb 2023
8
8
Haaren
Hallo allemaal.
Ik ben al een tijd in het bezit van een Record Power Coronet Herald draaibank. Op zich ben ik daar zeer tevreden mee. Ik heb mijn draaibank vast gemonteerd op een behoorlijk zware onderkast en deze weer vast gezet aan de houten wand van mijn werkplaats. Het valt mij op dat er ondanks het gewicht van de kast vrij gauw sprake is van onbalans en dat het geheel dan tegen de wand van mijn werkplaats bonkt. Kan ik de draaibank wellicht beter vrij van de wand plaatsen of zou het geheel dat helemaal beginnen te schudden? Ik lees ook wel een iets over betontegels onder in de kast. Eventueel vastzetten aan de bodem zou ook nog kunnen. Wat is jullie mening hierover. Bij voorbaat dank voor de reactie’s.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.830
3.194
Gaanderen
Ik denk dat de onderkast niet waterpas op de vloer staat. Wat ik bedoel, is dat alle poten evenveel moeten dragen. Mijn draaibank staat op een werkbank op wielen los van de muur. (twister 180) Er is alleen onbalans bij het voordraaien van werkstukken. Zodra de boel rond is is de onbalans weg. Vaak sneller.

• Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.