Omgeving Breda, hout leveranciers

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
111
25
Breda
Beste houtbewerkers,

Waar kan ik, in de omgeving Breda, aan hout komen zoals bijv. notenhout en andere speciale soorten?
Ik heb nog niet echt specifiek een project in gedachten of een bepaalde houtsoort, maar af en toe zoek ik weleens en kom ik nergens op uit.
Wel genoeg houthandels in de buurt, maar volgens mij meer gericht op constructie- of tuinhout.

De reden waarom ik notenhout noem is, omdat ik veel projecten op YouTube zie waar notenhout op toegepast wordt.
Uiteraard wordt dan de vervolg vraag dat wanneer ik een project in gedachten heb, welk hout ik daar het beste voor kan gebruiken.

Alvast bedankt!
 

GH1

Post veel
8 aug 2017
1.181
214
Breda en omstreken
Normaal kies je je hout bij een specifiek project….

En noten is op YT populair omdat het in de VS best betaalbaar is. Hier is fatsoenlijke kwaliteit aardig aan de prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: remon_v

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
111
25
Breda
Bedankt voor het overzicht, wel een mooie houthandel tussen gevonden in Made: www.boomzaag.com
En noten is op YT populair omdat het in de VS best betaalbaar is. Hier is fatsoenlijke kwaliteit aardig aan de prijs.
Ja dat dacht ik al... dat krijg je met al die Amerikaanse filmpjes ;)

Normaal kies je je hout bij een specifiek project….
Projectje waar ik nu mee bezig ben wordt van eiken (kast).
Een ander projectje van notenhout wat ik gekregen heb, een basis voor een LED lampje met plexiglas (CNC projectje)
 

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
658
47
Breda
Houthandel De Beuk in Gilze heeft vaak ook wel noten op voorraad.

Maar zoals al eerder gezegd kost noten hout best veel.
Ter illustratie: dit kostte me € 400,— vorige maand.
75C63E7B-42AD-4E7D-99F1-FD520756275F.jpeg

Een alternatief zou wellicht mansonia kunnen zijn. Lijkt op noten maar is goedkoper.
 

remon_v

Actieve deelnemer
11 apr 2020
111
25
Breda
Bax in terheiden heeft wel wat noot maar de focus op douglas en eiken. En in lage zwaluwe zit ook nog een houthandel. Die heeft doorgaans meer noten.
Bax in Terheiden ken ik wel, alleen nog nooit geweest. Ik wist niet dat deze ook notenhout hebben. Die in Lage zwaluwe ken ik niet.... bedankt voor de tips!

Houthandel De Beuk in Gilze heeft vaak ook wel noten op voorraad.
Bedankt voor de tip, daar ga ik eens kijken!
Maar zoals al eerder gezegd kost noten hout best veel.
Ter illustratie: dit kostte me € 400,— vorige maand.
Mooie partij, maar inderdaad erg prijzig! Misschien wat voor kleinere CNC projectjes, maar om een heel meubel te maken gaat erg duur worden...
Een alternatief zou wellicht mansonia kunnen zijn. Lijkt op noten maar is goedkoper.
Goeie tip, Mansonia kende ik nog niet!
 
  • Leuk
Waarderingen: Mosseltje

Mosseltje

Actieve deelnemer
9 jun 2019
467
658
47
Breda
Over wat voor een volume hebben we het hier? Ofwel, welke prijs per m3? Als ik moet gokken dan gaat dan over de 10.000 euro per m3?
Planken van dik 3-4cm dik, 20cm breed en de langste zijn 140cm lang.
spint vrij met een hele mooie tekening.


Gelukkig hoef ik het niet zelf te betalen. 😇
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.