Nu echt eens tijd om mezelf voor te stellen.

Rik Hendrikx

Nieuw lid
17 aug 2020
11
12
Ranst
Een uitgebreid curriculum ga ik wel niet posten, wel een korte introductie.

Ik volg dit forum al meer dan een jaar en mag zeggen dat ik tijdens dit jaar ‘windowshoppen’ hier veel wijsheid heb opgestoken. Mij is ook de ernst opgevallen waarmee in dit forum op vragen wordt gereageerd , en dit wordt toch erg gesmaakt.
63 lentes staan op de teller, in een vroeger leven kaderlid geweest in een multinational en nu vrijgesteld van arbeid in loondienst :cool:.
Altijd twee rechtse handen (denk ik toch) gehad – gebouwd en verbouwd- met een meer dan meer dan normale interesse in alles wat met hout te maken had, alhoewel met steentjes heb ik ook wel wat.
Vorig jaar gestart met de avondopleiding meubelmaker in Lier, door corona is dit jammer genoeg wat in het water gevallen. Dan maar de ‘hard way’ gekozen en eveneens gestart in het tweede jaar meubelmaker (dagopleiding) in Berchem. Twee scholen, twee aanpakken, het bevalt me nog altijd erg goed, sta een kwartier voor aanvang al met de deurklink in de hand en ga steevast als laatste weg.
Echte werkstukken zijn er nog niet, maar wel al ver gevorderde plannen : werk/constructiebank in de werkplaats, boekenkast en barmeubel binnen. Daarna zien we wel. Hoop wel achter twee weken het eerste stukje - een gangtafeltje - van de dagopleiding te mogen afleveren thuis.
Op dit eigenste moment sta ik op het punt om een serieuze investering te doen in mijn werkplaats (combiné en afzuiging), offertes zijn binnen, nu nog met de nodige wijsheid en beleid de portemonnee trekken .
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.096
1.934
Klein-Brabant, Vlaanderen
welkom, rik,
da's toch een ruime voorstelling van jezelf
welke offertes heb je ?
bellen kan
als dat makkelijker klappen is & ik mezelf niet uitnodig (eigenlijk doe ik dat wel, maar da's ni mijn bedoeling), dan kan ik tot bij jou komen
je bent bijna mijn buurman
 
Laatst bewerkt:

Rik Hendrikx

Nieuw lid
17 aug 2020
11
12
Ranst
De gordiaanse knoop is vandaag doorgehakt, nu nog wachten op de paashaas 😭 zolang duurt het jammer genoeg nog. Niet getreurd, de werkplaats heeft ook nog een stevige beurt nodig ( kabeltje trekken, vloer uitvlakken,..), de winter gaat weer veel te kort zijn😊.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
895
758
Nootdorp
Ahh, wat fijn. Ik zat al op je introductie te wachten. Leuke plaats (Lier) om de opleiding te doen. Geniet van je nieuwe beroep!. Ik kom niet verder dan wat 'knutselen met hout'.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.