Noten schaaltje met natuurrand

EdP

Post veel
4 jan 2016
1.590
540
Steenbergen, Noord Brabant
Uit een stammetje noten dat ik laatst heb gekregen (@arjaano: dank daarvoor) o.a. een schaaltje met natuurrand gedraaid.
DSC_0146.jpg
DSC_0147.jpg
DSC_0148.jpg
DSC_0149.jpg
Ook hierbij weer de nodige leermomenten gehad: 1e leerpunt: het opspannen. Ben begonnen met de wormschroef voor het voordraaien. Aan dezelfde kant een kamertje uitgedraaid om op expansie te kunnen inspannen...dat had ik beter niet gedaan. Bij het afwerken van de bodem kwam ik het gat van de wormschroef weer tegen. Ik heb er maar een deuvel in gelijmd. Door deze tegenvaller ben ik bij het schuren ook niet overal even netjes geweest > dat is hier en daar wel goed te zien. Diameter ongeveer 21 cm, hoogte 8 cm, wanddikte 8 mm. De schorsrand is mooi intact gebleven. Ondanks dat er weinig kernhout in het hout zat kwam er toch wel een mooie tekening tevoorschijn, daarom toch maar even gedeeld.
Uit een ander deel van de stam waar helemaal geen kernhout voorhanden was, heb ik een kommetje voorgedraaid en deze een week of 2 in een emmer met natte houtkrullen gezet (was een tip die eerder op het forum werd gegeven). Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.
 

MartijnEHV

Actieve deelnemer
22 jan 2018
353
183
Eindhoven
Mooi! Op de foto's is je "foutje" en bijbehorende reparatie niet te zien (of ik snap het verkeerd) dus keurig opgelost! Ik vind de natuurlijke bast rand altijd een mooi stijl element!
 
  • Leuk
Waarderingen: EdP

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.