Nog even snel een doosje.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Mijn dochter gaat volgend jaar trouwen. Mijn vrouw vroeg, maak je even een doosje voor het kettingtje dat ze krijgt? Ja doe ik. Wanneer moet het klaar? Als we de jurk gaan uitzoeken.
Nou ik dacht tijd genoeg. Wim we gaan dit weekend de jurk passen maak je dat doosje even snel af. Ja wat is af?
IMG20220616110708.jpg

IMG20220616110640.jpg
IMG20220616110619.jpg
Het tijdsprobleem zat in het lakken van de deksel. Meerdere lagen en schuren in twee dagen. Dus melamine lak gebruikt. Ik vind het lastig spul en moet het altijd goed krijgen met schuren en polijsten.
Deksel is van gestabiliseerd beuken en knopje is, denk ik, iepen burl. Alles gekregen als brandhout. De rest van het doosje is van essen (oud aanrechtblad) en triplex.
Ik probeer mooi en getekend hout te hergebruiken.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Ja er werd ook nog gevraagd om de onderkant van fiddleback maple te maken. Dat heb ik niet gedaan want dan wordt het te druk. En dat hout wil ik lekker zelf houden.:p
 
  • Leuk
Waarderingen: mink

Roel22

Post veel
27 feb 2017
916
318
Daar was immers niet naar gevraagd....:)
Meer doen dan de baas vraagt loopt niet altijd goed af hè...?
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Nee ik gebruik de inlay van het kartonnen sieradendoosje waar het kettingkje in zat. Zo mooi krijg ik dat niet voor elkaar. Ik heb de binnenmaten van het kistje hierop aangepast.
 
  • Leuk
Waarderingen: LFlab en Roel22

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Bij even gauw gaat het bij mij nogal eens verkeerd, maar dit kistje is prima geslaagd!(y)
Wie zegt dat het bij mij niet verkeerd is gegaan? Ik moest het randje van het essendeel dunner maken dan voorzien omdat ik een deel verkeerd zaagde. Maar als je het niet weet is dit gewoon het design.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.