"Noest" het Vakblad van Baptist

bakkiet

Actieve deelnemer
25 aug 2018
90
22
Dordrecht
Ik had deze post even gemist, maar heel gaaf en echt prachtig werk! Je verhaal triggerde me ook dus nog even gegoogled naar een stukje achtergrond verhaal mbt gebedsnoten, kwam dit stuk tegen uit de volkskrant, mogelijk ook inspiratie geweest voor jouw verzameling tandarts instrumentarium. Briljant! archive.ph
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Ik had deze post even gemist, maar heel gaaf en echt prachtig werk! Je verhaal triggerde me ook dus nog even gegoogled naar een stukje achtergrond verhaal mbt gebedsnoten, kwam dit stuk tegen uit de volkskrant, mogelijk ook inspiratie geweest voor jouw verzameling tandarts instrumentarium. Briljant! archive.ph
Het tandartsgereedschap gebruikte ik al voordat ik met de gebedsnoot bezig was. Ik kwam op het idee na wat mensen gesproken te hebben die netsuke-werkjes maakten. En het geeft ook zeker voldoening om zelf het benodigde gereedschap te maken.

Maar mooi artikel. Dank voor het delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL en bakkiet

cwv

Actieve deelnemer
28 okt 2019
105
53
Eindhoven
Hallo Meron, Ik had je al een compliment gegeven voor "het ei", maar het grootste compliment geef ik je voor het feit dat jij in een reactie schrijft, zinnen schrijft. Ik zoek altijd graag contact met mensen en geef nooit laikjes/likejes in de vorm van hartjes of duimpjes en dergelijke. Jij schrijft en dat doe ik ook. Bedankt. Misschien vinden we ondanks je drukke bestaan toch nog ooit een momentje om samen hout te snijden en over houtsnijden en hout te praten.

Ik voeg even een vraag toe: Bestaat er een andere website - naast die, overigens heel leuke, privé of commerciële websites van de geachte vers-hout-lepelsnijders van Vers Hout, Witteman en Carolina, Hout van Bomen, t-lepelschuurke.jimdosite.com, en anderen - waar mensen die hout snijden met messen over hun hobby praten?

Op Instagram en Facebook wordt niet zo veel geschreven en gecorrespondeerd over houtsnijden met messen, met name niet over het snijden en ontwerpen van lepels uit droog hout en bijzondere houtsoorten. Er zijn in de Duitstalige landen veel goede Löffelschnitzer en designers van houten lepels. En met een paar lepelsnijders onder hen heb ik wel eens gecorrespondeerd. En ook mijn vriendin en leerling Vanessa van t-lepelschuurke.jimdosite.com kan er wat van! En in Vlaanderen ken ik verscheidene creatieve lepelsnijders.

Ik vind het al fijn dat hier op woodworking.nl nu en dan over houtsnijden met messen geschreven wordt. Denk jij dat het zou lonen de websitemanager te vragen een apart Onderwerp toe te voegen alleen over houtsnijden met messen?

Prettige dag verder,
Carl
 
  • Leuk
Waarderingen: meron

munckf

Actieve deelnemer
Hallo Meron, Ik had je al een compliment gegeven voor "het ei", maar het grootste compliment geef ik je voor het feit dat jij in een reactie schrijft, zinnen schrijft. Ik zoek altijd graag contact met mensen en geef nooit laikjes/likejes in de vorm van hartjes of duimpjes en dergelijke. Jij schrijft en dat doe ik ook. Bedankt. Misschien vinden we ondanks je drukke bestaan toch nog ooit een momentje om samen hout te snijden en over houtsnijden en hout te praten.

Ik voeg even een vraag toe: Bestaat er een andere website - naast die, overigens heel leuke, privé of commerciële websites van de geachte vers-hout-lepelsnijders van Vers Hout, Witteman en Carolina, Hout van Bomen, t-lepelschuurke.jimdosite.com, en anderen - waar mensen die hout snijden met messen over hun hobby praten?

Op Instagram en Facebook wordt niet zo veel geschreven en gecorrespondeerd over houtsnijden met messen, met name niet over het snijden en ontwerpen van lepels uit droog hout en bijzondere houtsoorten. Er zijn in de Duitstalige landen veel goede Löffelschnitzer en designers van houten lepels. En met een paar lepelsnijders onder hen heb ik wel eens gecorrespondeerd. En ook mijn vriendin en leerling Vanessa van t-lepelschuurke.jimdosite.com kan er wat van! En in Vlaanderen ken ik verscheidene creatieve lepelsnijders.

Ik vind het al fijn dat hier op woodworking.nl nu en dan over houtsnijden met messen geschreven wordt. Denk jij dat het zou lonen de websitemanager te vragen een apart Onderwerp toe te voegen alleen over houtsnijden met messen?

Prettige dag verder,
Carl
Geen like-je voor jou, Carl ;). Eigenlijk heb je hardstikke gelijk. Even een tekstje is wel zo leuk. Ik heb dit forum recent ontdekt en ik zie veel interessante mensen hier die ik hoop in mijn komende eerste pensionado jaren in vlees en bloed te gaan ontmoeten. Leuk om zoveel passie te zien. En ik lees veel interessante bijdragen.

Hele fijne dag, Frits
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Hallo Meron, Ik had je al een compliment gegeven voor "het ei", maar het grootste compliment geef ik je voor het feit dat jij in een reactie schrijft, zinnen schrijft. Ik zoek altijd graag contact met mensen en geef nooit laikjes/likejes in de vorm van hartjes of duimpjes en dergelijke. Jij schrijft en dat doe ik ook. Bedankt. Misschien vinden we ondanks je drukke bestaan toch nog ooit een momentje om samen hout te snijden en over houtsnijden en hout te praten.

Ik voeg even een vraag toe: Bestaat er een andere website - naast die, overigens heel leuke, privé of commerciële websites van de geachte vers-hout-lepelsnijders van Vers Hout, Witteman en Carolina, Hout van Bomen, t-lepelschuurke.jimdosite.com, en anderen - waar mensen die hout snijden met messen over hun hobby praten?

Op Instagram en Facebook wordt niet zo veel geschreven en gecorrespondeerd over houtsnijden met messen, met name niet over het snijden en ontwerpen van lepels uit droog hout en bijzondere houtsoorten. Er zijn in de Duitstalige landen veel goede Löffelschnitzer en designers van houten lepels. En met een paar lepelsnijders onder hen heb ik wel eens gecorrespondeerd. En ook mijn vriendin en leerling Vanessa van t-lepelschuurke.jimdosite.com kan er wat van! En in Vlaanderen ken ik verscheidene creatieve lepelsnijders.

Ik vind het al fijn dat hier op woodworking.nl nu en dan over houtsnijden met messen geschreven wordt. Denk jij dat het zou lonen de websitemanager te vragen een apart Onderwerp toe te voegen alleen over houtsnijden met messen?

Prettige dag verder,
Carl
Ha Carl,

Ik weet eigenlijk weinig over het snijden met messen en ik heb ook geen goed beeld hoe groot die gemeenschap is. Op instagram volg ik wat lepelsnijders, maar ook daar weet ik niet welke middelen ze precies gebruiken.
Wat dat soort punten betreft heeft @ornament altijd veel inzichten.
Wat betreft een apart onderwerp op het forum, zijn er eigenlijk maar een beperkt aantal snij-enthousiastelingen actief. De meeste draadjes gaan toch over werkplaatsen en gereedschap. De webmanager (@baas) kun je altijd verzoeken tot toevoegingen van nieuwe onderwerpen. Ik heb de indruk dat hij dan altijd een goed onderbouwde afweging zal maken. En gezien de lange tijd dat dit forum al bestaat, is hij daar best goed in...

groet!
Meron
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.